Tehnologiile informaționale și aptitudinile de comunicare ale studenților
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
119 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-05-31 13:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.072:004 (1)
Психология (1807)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (2130)
SM ISO690:2012
LOSÎI, Elena. Tehnologiile informaționale și aptitudinile de comunicare ale studenților. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului. Seria 22, Vol.1, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă‖, 2020, pp. 8-15. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Tehnologiile informaționale și aptitudinile de comunicare ale studenților


CZU: 159.9.072:004
Pag. 8-15

Losîi Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

Nowadays most of teaching-learning methods use the electronic support provided by computer and software applications. An important fact is the way how students interact with these media and how the excess and the lack of quality of information can lead to certain disadvantages upon their future. New media technologies have a lot of advantages and disadvantages that can influence the decisions and the behaviour of young people. In order to determine the level of computer addiction and its impact on communicative and organizational skills development we realized a research that included 124 students aged 18 till 26 years. As result we can underline that between computer addiction and the level of developing of communicative skills are inverse proportional skills.

Cuvinte-cheie
informational tehnologies, gadget, addiction, communication skills, organizational skills