Valorile artistice ale studenților specialității de profil coregrafic – nivelul de manifestare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
588 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 19:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.8-057.875 (2)
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (521)
SM ISO690:2012
TALPĂ, Svetlana. Valorile artistice ale studenților specialității de profil coregrafic – nivelul de manifestare. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 mai 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2020, Vol.2, pp. 31-32. ISBN 978-9975-3311-5-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale
Vol.2, 2020
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 mai 2020

Valorile artistice ale studenților specialității de profil coregrafic – nivelul de manifestare

Srtistic values of the students of the specialty of choreographic profile – level of manifestation

CZU: 792.8-057.875

Pag. 31-32

Talpă Svetlana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2020


Rezumat

Așa cum ființa umană este complexă, la fel și valoarea creată de ea reprezintă un „lucru” complex, dificil de definit însă indispensabil legată de însăși această ființă. Atitudinea omului față de lucrurile din interior-exteriorul său produce „valoarea”. Multe valori sunt exprimate sub forma virtuților care trebuie să ne călăuzească în viață și a viciilor care trebuie evitate. Conform lui B. Șerbănescu valorile se clasifică astfel: - Valori materiale și fizice: sănătate, confort, securitate; - Valorile economice: productivitate, eficacitate; - Valorile morale: onestitate, echitate; - Valorile social: filantropie, politețe; - Valorile politice/ civice: libertate, dreptate, egalitate, toleranță; - Valorile estetice: frumusețe, simetrie, armonie; - Valorile religioase/ spirituale: milă, puritate, iubire iertare; - Valorile intelectuale: inteligență, claritate; - Valorile sentimentale: dragoste Stabilirii nivelului de manifestare, atât a valorilor estetice cât și a valorilor artistice la studenții specialității de profil coregrafic, a fost posibil prin analiza perspectivelor de înțelegere a creației coregrafice, a componentelor structurale ale actului coregrafic, identificând domeniile obiectivelor educației coregrafice la nivelurile cognitiv, psihomotor și atitudinal. În articol este abordată problema privind formarea valorilor artistice la studenți prin arta coregrafică din diferite perspective: general-pedagogică, teleologică și metodologică. Analiza dinamicii creșterii nivelului de manifestare a valorilor artistice la studenții specialității de profil coregrafic au determinat necesitatea reactualizării curriculumului academic pe dimensiunea finalităților profesionale, dar și pe dimensiunea metodologică, crearea și aplicarea de noi tehnologii de predare-învățare a disciplinelor cu profil coregrafic: centrarea pe experiență, creativitate, activism, corelarea cunoașterii științifice cu cea artistică etc. Valorificarea artei coregrafice a sporit creșterea frecvenței valorilor artistice, în general, și formarea unui profil valoric al studentului-profesor de dans, capabil să realizeze mai eficient activitatea coregrafică, dar și cea educațională în calitate de profesor de dans. Formarea și dezvoltarea valorilor artistice la viitorii profesori de dans au o importanță deosebită nu doar din punct de vedere cultural, dar și cel educațional, deoarece acele valori artistice care sunt formate la studenți viitorii profesori de dans, vor fi transmise elevilor săi.

Cuvinte-cheie
valori artistice, coregrafie, axiologie, educaţie, funcții, nivel de manifestare