Rolul de consilier al învățătorului în cadrul disciplinei dezvoltare personală
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
746 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 18:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:159.923 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3885)
Психология (3362)
SM ISO690:2012
GLOBU, Nelea. Rolul de consilier al învățătorului în cadrul disciplinei dezvoltare personală. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 156-159. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.7, Partea 2, 2020
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2020

Rolul de consilier al învățătorului în cadrul disciplinei dezvoltare personală

The role of the teacher's advisor in the discipline of personal development

CZU: 37.015.3:159.923

Pag. 156-159

Globu Nelea
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2020


Rezumat

Învățătorul e figura decesivă în procesul educațional, care realizează o misiune de importanță majoră, de formare și dezvoltare a personalității tinerei generații. Dacă misiunea lui e neschimbătoare în timp, atunci exigențele cresc, rolurile/atribuțiile devin mai complexe, o dată cu schimbările în societate, care la rândul lor provoacă schimbări curriculare. Consilierea este un proces complex, care invocă o arie de acțiuni/interacțiuni: mentorare, orientare-învățare, sinergie, interrelaționare, consiliere, cooperare și colaborare, implicare, participare, dialog. Acest proces complex de consiliere a elevului în contextul dezvoltării lui personale impune îmvățătorului o pregătire profesională specializată, o cultură generală și profesională, o vastă experiență de viață.

The teacher is the decisive figure in the educational process, which accomplishes a mission of major importance, training and development of the personality of the young generation. If his mission is unchanged over time, then the demands increase, the roles / responsibilities become more complex, with the changes in society, which in turn cause curricular changes. Counseling is a complex process, which invokes an area of actions/ interactions: mentoring, orientation-learning, synergy, interrelationship, counseling, cooperation and collaboration, involvement, participation, dialogue. This complex process of counseling the student in the context of his personal development requires the teacher a specialized professional training, a general and professional culture, a vast life experience.

Cuvinte-cheie
consiliere, elev, învăţător, dezvoltare personală, curriculum, competenţe specifice,

counseling, student, teacher, personal development, curriculum, specific skills