Dinamica numărului unităților de transport ca factor de poluare a aerului atmosferic în R.D. Nord a Republicii Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
421 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-04 15:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
504.056:656.1(478) (1)
Угрозы окружающей среде (910)
Транспорт. Организация и управление движением. Почтовая связь (266)
SM ISO690:2012
ŢUGULEA, Andrian. Dinamica numărului unităților de transport ca factor de poluare a aerului atmosferic în R.D. Nord a Republicii Moldova. In: Provocări şi tendinţe actuale în cercetarea componentelor naturale şi socio-economice ale ecosistemelor urbane şi rurale: Ediție specială dedicată aniversării octogenare a dr. habilitat, profesorului universitar, Laureatului Premiului de Stat, Constantin Matei, fondatorului Școlii de Geografie Umană în Republica Moldova, 23 iunie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat “Dimitrie Cantemir”, 2020, pp. 139-142. ISBN 978-9975-89-160-8. DOI: https://doi.org/10.53380/9789975891608.27
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Provocări şi tendinţe actuale în cercetarea componentelor naturale şi socio-economice ale ecosistemelor urbane şi rurale 2020
Conferința "Provocări şi tendinţe actuale în cercetarea componentelor naturale şi socio-economice ale ecosistemelor urbane şi rurale"
Chişinău, Moldova, 23 iunie 2020

Dinamica numărului unităților de transport ca factor de poluare a aerului atmosferic în R.D. Nord a Republicii Moldova

DOI: https://doi.org/10.53380/9789975891608.27
CZU: 504.056:656.1(478)

Pag. 139-142

Ţugulea Andrian
 
Institutul de Ecologie şi Geografie
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2020


Rezumat

Because of the growing vehicle population and the high emission rates, serious air pollution problems have become common phenomenon in modern life. Emissions from the transport sectors (land-based transport, shipping, and aviation) significantly contribute to this effect. This is of particular relevance in view of comparatively large growth rates of these sectors. Climatically active components of transport emissions include: the long-lived greenhouse gas CO2; shortlived trace gases, in particular nitrogen oxides (NOx = NO + NO2), carbon monoxide (CO), and volatile organic compounds (VOC), which can induce changes in the concentration of the greenhouse gases ozone (O3) and methane (CH4); as well as aerosol particles (e.g., soot) and aerosol precursor gases (e.g., SO2 or the aforementioned NOx and VOC), which can cause important modifications of clouds and radiation.

Cuvinte-cheie
polution, auto transport, atmospheric air