Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
426 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-11 10:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
7.033(479.22):069.5(470) (1) |
История искусства. Художественные стили, направления, школы, влияния (59) |
Музеи. Постоянные выставки (505) |
SM ISO690:2012 ПЯТНИЦКИЙ, Юрий. Произведения грузинского искусства в Эрмитаже: история формирования и изучения коллекции. In: Tyragetia. Serie nouă, 2020, nr. 2(29), pp. 329-354. ISSN 1857-0240. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tyragetia. Serie nouă | ||||||
Numărul 2(29) / 2020 / ISSN 1857-0240 /ISSNe 2537-6330 | ||||||
|
||||||
CZU: 7.033(479.22):069.5(470) | ||||||
Pag. 329-354 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată istoria formării colecţiei de obiecte medievale de artă georgiană în Ermitajul de Stat. O atenţie aparte se acordă problemelor privind istoria şi expunerea lor. Aceste procese sunt cercetate în contextul constituirii muzeisticii în Ermitaj în anii 1920-1970. Sunt relevate şi relaţiile complicate dintre colaboratoriispecialişti ai muzeului, academicianul I.A. Orbeli, şeful Secţiei Orientale, şi remarcabilul savant L.A. Matsulevich. Este prezentată istoria expoziţiei pregătite către Congresul al III-lea Internaţional al artei şi arheologiei iraniene, care s-a desfăşurat în anul 1935 în Ermitaj, precum şi galeria permanentă a Secţiei Orientale, care a existat în anii 1935-1941; sunt descrise şi noile principii de creare a unei expoziţii muzeale, care au fost realizate în anii 1950. Este remarcată reluarea contactelor ştiinţifice dintre savanţii Ermitajului şi ai Georgiei în jumătatea a doua a anilor 2010 |
||||||
Cuvinte-cheie Эрмитаж, Грузия, торевтика, Н.П. Кондаков, И.А. Орбели, Л.А. Мацулевич, перегородчатые эмали, церковные древности, Muzeul Ermitaj, Georgia, toreutică, N.P. Kondakov, I.А. Orbeli, L.A. Matsulevich, emailuri în tehnica cloisonné, antichităţi bisericeşti, Hermitage Museum, Georgia, toreutics, N.P. Kondakov, I.А. Orbeli, L.A. Matsulevich, cloisonné enamels, church antiquities |
||||||
|