Premise psihopedagogice în valorificarea aptitudinii matematice pentru obţinerea performanţei şcolar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
412 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-13 10:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:51:37.03 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3826)
Математика (1635)
SM ISO690:2012
GHEORGHIŢĂ, Margareta. Premise psihopedagogice în valorificarea aptitudinii matematice pentru obţinerea performanţei şcolar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 9(139), pp. 89-93. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4277397
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(139) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Premise psihopedagogice în valorificarea aptitudinii matematice pentru obţinerea performanţei şcolar

Psychopedagogical premises in valuing the mathematical approach to obtaining school performance

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4277397
CZU: 37.015.3:51:37.03

Pag. 89-93

Gheorghiţă Margareta
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 8 decembrie 2020


Rezumat

Cerinţele didactice necesare în obţinerea succesului şcolar acceptă performanţele şcolare ca exprimare a produsului obţinut pe baza unui comportament aşteptat. Performanţa şcolară la şcolarii mici reprezintă un anume conţinut memorat, înţeles, aplicat, analizat, sintetizat sau evaluat. Relaţia dintre aptitudini şi capacităţi constituie o problemă fundamentală în definirea aptitudinilor. Aptitudinea matematică este un bun valoros pe piaţa internaţională. Ea trebuie depistată, stimu-lată şi promovată.

The didactic requirements necessary for achieving school success accept school performance as an expression of the product obtained on the basis of expected behaviour. School performance in young pupils is a content that is memorized, understood, applied, analysed, synthesised or evaluated. The relationship between skills and abilities is a fundamental problem in the definition of skills. Mathematical aptitude is a valuable asset on the international market. It must be detected, stimulated and promoted.

Cuvinte-cheie
performanţă, aptitudine matematică, capacitate, factori ereditari, factori de mediu,

performance, mathematical aptitude, Capacity, hereditary factors, environmental factors