Competențe transversale în învățământul profesional și tehnic
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
626 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 04:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:377 (2)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3845)
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (266)
SM ISO690:2012
MARCOCI DIMA, Andreea, СИЛИСТРАРУ, Николае. Competențe transversale în învățământul profesional și tehnic. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 3(21), pp. 160-170. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.160-170
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(21) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Competențe transversale în învățământul profesional și tehnic

Transversal competents in the professional and technical statement of Romania

DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.160-170
CZU: 37.015:377

Pag. 160-170

Marcoci Dima Andreea, Силистрару Николае
 
Тираспольский государственный университет
 
Disponibil în IBN: 4 noiembrie 2020


Rezumat

În România, educaţia şi formarea profesională a copiilor, tinerilor au ca finalitate principală formarea competenţelor, înţelese ca ansamblu multifuncţional şi transferabil de cunoştinţe, deprinderi/abilităţi şi atitudini. În acest articol am prezentat noțiunea de competență în ansamblul ei, ca finalitate a procesului instructiv-educativ. În prima parte a lucrării se defineşte conceptul de competenţă în contextul politicilor educaționale la nivel national și european. Partea a doua evidențiază relația dintre competențele transversale și curriculum. Ultima parte prezintă legătura dintre curriculum, rezultatele învățării, competențe, evaluare și integrarea pe piața muncii a absolventilor din învătământul profesional și tehnic.

In Romania, education and vocational training of children and young people has as main purpose the training of skills, understood as a multifunctional and transferable set of knowledge, skills/skills and attitudes. In this article I presented the concept of competence as a whole, as the finality of the instructionaleducational process. The first part of the paper defines the concept of competence in the context of educational policies at national and European level. Part two highlights the relationship between crosscutting competences and the curriculum. The last part presents the link between the curriculum, learning outcomes, skills, evaluation and incorporation in the labour marketof graduates of vocational and technical education

Cuvinte-cheie
educaţie, competenţă, curriculum, meserie, formare iniţială, piaţa muncii, finalitate,

ducation, competence, curriculum, Trade, initial training, labour market, finality