Metodologia de instruire prin cercetare la chimie în context interdisciplinar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
749 58
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 11:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:001.8/)1+54 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3845)
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1373)
Химия. Кристаллография. Минералогия (1997)
SM ISO690:2012
CODREANU, Sergiu, COROPCEANU, Eduard. Metodologia de instruire prin cercetare la chimie în context interdisciplinar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 3(21), pp. 14-22. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.14-22
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(21) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Metodologia de instruire prin cercetare la chimie în context interdisciplinar

Research methodology through chemistry research in an interdisciplinary context

DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.14-22
CZU: 37.015:001.8/)1+54

Pag. 14-22

Codreanu Sergiu, Coropceanu Eduard
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 3 noiembrie 2020


Rezumat

Metodologia didactică contemporană este marcată de o serie de procese generatoare de noi contexte educaționale, probleme și soluții funcționale. Una dintre tendințele majore este sporirea gradului de intercalare interdisciplinară pentru a asigura posibilitatea soluționării unor probleme complexe. Resursa umană este unul dintre factorii esențiali în promovarea acestor schimbări, care trebuie formată profesional pentru a putea răspunde acestei provocări ce evoluează într-o dinamică destul de intensă. Este propus un model pedagogic bazat pe metodologia de formare inițială a competențelor profesionale la studenții specialităților de chimie în context interdisciplinar. Modelul este funcțional și eficient datorită faptului că permite o abordare integrată și multilaterală a unor fenomene complexe. Metodele utilizate, utilajul necesar, precum și deschiderea spre utilizarea practică a rezultatelor înscrie această metodologie în concepția STEM.

Contemporary teaching methodology is marked by a series of processes generating new educational contexts, problems and functional solutions. One of the major trends is to increase the degree of interdisciplinary interleaving to ensure the possibility of solving complex problems. Human resources are one of the essential factors in promoting these changes, which must be professionally trained in order to respond to this challenge that is evolving in a rather intense dynamic. A pedagogical model based on the methodology of initial training of professional skills in students of chemistry specialties in an interdisciplinary context is proposed. The model is functional and efficient due to the fact that it allows an integrated and multilateral approach to complex phenomena. The methods used, the necessary equipment, as well as the openness to the practical use of the results place this methodology in the STEM conception.

Cuvinte-cheie
instruire prin cercetare, integrare, interdisciplinaritate, competenţă profesională, metodologie,

training through research, integration, interdisciplinarity, professional competence, methodology