Conceptul de inter- și transdisciplinaritate a terminologiei
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
539 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 12:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Организация обучения (533)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Conceptul de inter- și transdisciplinaritate a terminologiei. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 27-30. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4056999
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455

Conceptul de inter- și transdisciplinaritate a terminologiei

The Concept of Terminology as an Inter- and Transdisciplinary Entity

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4056999
CZU: 37.091

Pag. 27-30

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2020


Rezumat

Asimilarea terminologiei domeniilor științifice, parte semnificativă a demersului didactic în învățământul preuniversitar, impune examinarea inter- și transdisciplinarității la nivel de termeni. Unii termeni trec lejer de la o materie la alta, păstrându-și sensul exact pe care îl au, bunăoară, în domeniul matematicii. Alții funcționează în diferite domenii, iar conceptul se completează și se ajustează în funcție de disciplină. Contribuția mai multor materii care fac uz de acest termen conduce la o înțelegere holistică a termenului (de exemplu, portret). Terminologia transdisciplinară ține preponderent de competența de a învăța, de a construi un discurs științific și de a utiliza termeni ce se referă la procese cognitive și produse specifice.

The assimilation of academic terminology, a significant aspect of pre-university education, requires an examination of inter- and transdisciplinarity at term level. Some terms would easily pass from one subject into another, still preserving the precise meaning they originally possessed in Mathematics, for example. Others would function equally well in a number of domains, and the concept would extend and adjust according to subject. On the other hand, the contribution of the various subjects that make use of the term leads to a holistic understanding thereof (e.g. “portrait”). Transdisciplinary terminology relates mainly to the competence of learning, of constructing an academic discourse, and of using terms that refer to cognitive processes and specific products

Cuvinte-cheie
terminologie, curriculum, pluridisciplinaritate, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate,

terminology, curriculum, pluridisciplinarity, interdisciplinarity, transdisciplinarity