Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
539 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 12:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Организация обучения (533) |
SM ISO690:2012 COSOVAN, Olga. Conceptul de inter- și transdisciplinaritate a terminologiei. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 27-30. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4056999 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4056999 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 27-30 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Asimilarea terminologiei domeniilor științifice, parte semnificativă a demersului didactic în învățământul preuniversitar, impune examinarea inter- și transdisciplinarității la nivel de termeni. Unii termeni trec lejer de la o materie la alta, păstrându-și sensul exact pe care îl au, bunăoară, în domeniul matematicii. Alții funcționează în diferite domenii, iar conceptul se completează și se ajustează în funcție de disciplină. Contribuția mai multor materii care fac uz de acest termen conduce la o înțelegere holistică a termenului (de exemplu, portret). Terminologia transdisciplinară ține preponderent de competența de a învăța, de a construi un discurs științific și de a utiliza termeni ce se referă la procese cognitive și produse specifice. |
|||||||
Cuvinte-cheie terminologie, curriculum, pluridisciplinaritate, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, terminology, curriculum, pluridisciplinarity, interdisciplinarity, transdisciplinarity |
|||||||
|