Organizarea instruirii de tip integrat în cadrul lecţiilor de Istorie şi Educaţia civică. Proiectul şcolar „Arborele genealogic: istorie şi tradiţie
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
454 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-18 21:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:94 (24)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1212)
Всеобщая история (525)
SM ISO690:2012
CECHINA, Tatiana. Organizarea instruirii de tip integrat în cadrul lecţiilor de Istorie şi Educaţia civică. Proiectul şcolar „Arborele genealogic: istorie şi tradiţie. In: Patrimoniul cultural: cercetare și valorificare, Ed. 2, 27 septembrie 2018, Chișinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Ediția 2, pp. 398-405. ISBN 978-9975-136-87-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural: cercetare și valorificare
Ediția 2, 2018
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare și valorificare : "
2, Chișinău, Moldova, 27 septembrie 2018

Organizarea instruirii de tip integrat în cadrul lecţiilor de Istorie şi Educaţia civică. Proiectul şcolar „Arborele genealogic: istorie şi tradiţie

CZU: 37.02:94

Pag. 398-405

Cechina Tatiana
 
Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 18 septembrie 2020


Rezumat

The transdisciplinary approach to history and civic education in school is imperative: the man of the future must be able to cope with everyday challenges, adapt "on the go", be able to re-qualify. In this context, disciplinary qualification is no longer sufficient for modern man to cope with the tremendous evolution of society, science, technology, second, it is up to us, teachers, to make this object as effective as possible to our students. The pluriinter- and transdisciplinary approach has brought a new breath to contemporary education, but we must realize that they are not sciences that will help us solve all our educational and teaching problems. "Going to create the way," so it appears that these are ways, methods, states of consciousness, cultural and spiritual scientific guides, used to reach the goal, the art of finding the decks. It is not a unique way, but a way of confessing our presence. But let us not forget the student, who is no longer obliged to "recite" faithfully the knowledge learned but to understand, use and apply the concepts in a transdisciplinary manner.