Interdisciplinaritate. Retrospectivă, actualitate și perspectivă
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
717 71
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 17:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.2:37.01 (6)
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1388)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3885)
SM ISO690:2012
AMIHĂLĂCHIOAE, Aniela, URSU, Ludmila. Interdisciplinaritate. Retrospectivă, actualitate și perspectivă. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 1(44), pp. 12-25. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(44) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Interdisciplinaritate. Retrospectivă, actualitate și perspectivă

Interdisciplinarity. Retrospective, present and perspective

CZU: 001.2:37.01

Pag. 12-25

Amihălăchioae Aniela, Ursu Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2020


Rezumat

Prezentul articol relevă problema evoluției conceptului de „interdisciplinaritate” de la premisele arhaice până în actualitate. Se face o trecere în revistă a celor mai importante momente istorice în apariția conceptului de „interdisciplinaritate”. În contextul actual, se abordează varii aspecte ce țin de interdisciplinaritatea științifică și cea pedagogică, ajungându-se la concluzia despre perspectivele interdisciplinarității ca factor comun pentru dezvoltarea cercetării și a educației, raportat în mod interdependent la societate și personalitate

The present article highlights the problem of the evolution of the concept of interdisciplinarity from the archaic premises to the present. An overview of the most important historical moments is made in the appearance of the concept of interdisciplinarity. In the current context, various aspects related to scientific and pedagogical interdisciplinarity are addressed, reaching the conclusion about the perspectives of interdisciplinarity as a common factor for the development of research and education, interdependently related to society and personality.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, interdisciplinaritate științifică, interdisciplinaritate pedagogică, integrare curriculară, intradisciplinaritate, multidisciplinaritate, transdisciplinaritate,

interdisciplinarity, scientific interdisciplinarity, pedagogical interdisciplinarity, curricular integration, intradisciplinaritate, multidisciplinary, Transdisciplinary