Caracteristici psihologice ale motivaţiei cadrelor didactice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
692 75
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 18:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947.5:371.12 (1)
Психология (3368)
Воспитание. Обучение. Образование (14269)
SM ISO690:2012
TARNOVSCHI, Ana. Caracteristici psihologice ale motivaţiei cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 123-128. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3967134
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Caracteristici psihologice ale motivaţiei cadrelor didactice

Psychological characteristics of the teachers' motivation

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3967134
CZU: 159.947.5:371.12

Pag. 123-128

Tarnovschi Ana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 august 2020


Rezumat

Cercetarea dată prezintă sinteze teoretice şi practice privind relevarea motivaţiei şi a intereselor ca dominante prin-cipale ale procesului educaţional. Astfel, observăm că relaţia dintre motivaţie şi interesele personalităţii în procesul edu-caţional formează un tot coerent, profesorul fiind acel agent al schimbării, pregătindu-şi elevii în această perspectivă care se constituie, tot mai mult, într-o dimensiune a omului contemporan.

This research presents theoretical and practical syntheses regarding the revelation of motivation and interests as the main dominants of the educational process. Thus, we notice that the relationship between motivation and personality interests in the educational process forms a whole, the teacher being that agent of change, preparing his students in this perspective, which increasingly is becoming a dimension of contemporary man.

Cuvinte-cheie
educaţie, învăţător, motivaţie, interese, elevi, dominante motivaţionale, performanţă, personalitate, sistem educaţional,

education, teacher, motivation, interests, students, dominant motivational, performance, personality, education system