Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
824 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 19:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.733:343.84 (1) |
Основные права. Права человека. Права и обязанности граждан (929) |
Исполнение наказания. Предупреждение преступлений (289) |
SM ISO690:2012 SÂRCU-SCOBIOALĂ, Diana, POLISCA, Cezara-Elena. Accesul la educație al deținuților conform standardelor CEDO. In: Revista Institutului Naţional al Justiţiei, 2020, nr. 2(53), pp. 7-12. ISSN 1857-2405. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3932151 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Institutului Naţional al Justiţiei | ||||||
Numărul 2(53) / 2020 / ISSN 1857-2405 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3932151 | ||||||
CZU: 342.733:343.84 | ||||||
Pag. 7-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dreptul la instruire este unul din drepturile fundamentale ale omului, a cărui importanţă a fost conturată întro lume aflată în permanentă schimbare. Acesta constituie posibilitatea de dobândire a altor drepturi, de vreme ce doar persoanele care au fost supuse educaţiei pot beneficia de instrumentele juridice și economice necesare pentru a lupta cu sărăcia, cu discriminarea socială și economică, cu alte încălcări ale drepturilor omului. Importanţa dreptului la instruire se conturează perfect și în domeniul sistemului penitenciar, care trebuie să evite transformarea condamnatului într-un potenţial recidivist și să contribuie la resocializarea acestuia. Cu toate acestea, în realitate accesul la educaţie al persoaCZU: 342.733:343.84 DOI: 10.5281/zenodo.3932151 nelor private de libertate nu este garantat în plenitudinea sa. Acest studiu abordează anumite standarde privind accesul la educaţie al persoanelor condamnate la pedepse privative de libertate, stabilite în sistemul Convenţiei Europene a Drepturilor Omului din optica naturii fundamentale a dreptului garantat de art. 2 din Protocolul nr. 1. |
||||||
Cuvinte-cheie accesul la educaţie, dreptul la instruire, persoane condamnate, pedeapsa cu închisoare, sistem penitenciar, resocializarea infractorului, Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, Curtea Europeană a Drepturilor Omului, jurisprudenţă, access to education, right to education, convicted persons, prison sentence, prison system, resocialization of the offender, European Convention on Human Rights, European Court of Human Rights, case-law |
||||||
|