Articolul precedent |
Articolul urmator |
820 47 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-23 16:37 |
SM ISO690:2012 UNGUREANU, Iurie, BURDUCEA, Marian, TUDOR, Valeria, MORARU, Viorica, UNGUREANU, Rodica, HARABAGIU, Igor, HARABAGIU, Galina. Dezvoltarea competențelor practice și de cercetare științifică la elevi în cadrul studieriidisciplinelor chimice și biologice. In: Metode și mijloace de învățământ pentru chimie: Sesiunea națională metodico-științifică, 20 mai 2017, Iași. Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, 2017, Ediția a XLVI-a, p. 9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Metode și mijloace de învățământ pentru chimie Ediția a XLVI-a, 2017 |
|
Sesiunea "Metode și mijloace de învățământ pentru chimie" Iași, Romania, 20 mai 2017 | |
|
|
Pag. 9-9 | |
Descarcă PDF | |
Rezumat | |
Politicele curriculare actuale sunt centrate pe dezvoltarea de competențe, prin realizarea unor activități de învățare - centrate pe elevi. În acest context devin importante strategiile interactive aplicate de cadrele didactice pentru atingerea finalităților scontate ale învățării. Subiectul pus în discuție, în articolul dat se referă la dezvoltarea – formarea competențelor de investigare științifică și practică la elevi în cadrul orelor de chimie, biologie, fizică, etc. Acest fapt se referă la utilizarea metodelor: observarea, experimentul, proiectul, investigația ca modalități interactive de învățare – evaluare, direcționate spre eficientizarea procesului educațional și modernizarea metodologiei de formare a competențelor practice și de cercetare în cadrul disciplinelor predate. Accentul este pus pe aspectul practic în baza culturii învestigaționale, învățării prin cercetare, metacogniție, auto-management, care oferă elevilor posibilitatea de arăta nu doar ceea ce cunosc, dar mai ales, ceea ce pot modela și crea. Astfel se realizează o legătură strânsă între teorie și practică, favorizând dezvoltarea capacităților de gândire, întelectuală ale elevilor, iar competența de cercetare științifică este o condiție importantă a reușitei, contribuind la formarea unei personalități inovatoare, capabile de a se integra activ în viața socială. |
|
Cuvinte-cheie competenţă, învățarea prin cercetare, metacogniţie, automanagement, cultura investigațională |
|
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Ungureanu, I.</dc:creator> <dc:creator>Burducea, M.</dc:creator> <dc:creator>Tudor, V.</dc:creator> <dc:creator>Moraru, V.</dc:creator> <dc:creator>Ungureanu, R.</dc:creator> <dc:creator>Harabagiu, I.</dc:creator> <dc:creator>Harabagiu, G.</dc:creator> <dc:date>2017</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Politicele curriculare actuale sunt centrate pe dezvoltarea de competențe, prin realizarea unor activități de învățare - centrate pe elevi. În acest context devin importante strategiile interactive aplicate de cadrele didactice pentru atingerea finalităților scontate ale învățării. Subiectul pus în discuție, în articolul dat se referă la dezvoltarea – formarea competențelor de investigare științifică și practică la elevi în cadrul orelor de chimie, biologie, fizică, etc. Acest fapt se referă la utilizarea metodelor: observarea, experimentul, proiectul, investigația ca modalități interactive de învățare – evaluare, direcționate spre eficientizarea procesului educațional și modernizarea metodologiei de formare a competențelor practice și de cercetare în cadrul disciplinelor predate. Accentul este pus pe aspectul practic în baza culturii învestigaționale, învățării prin cercetare, metacogniție, auto-management, care oferă elevilor posibilitatea de arăta nu doar ceea ce cunosc, dar mai ales, ceea ce pot modela și crea. Astfel se realizează o legătură strânsă între teorie și practică, favorizând dezvoltarea capacităților de gândire, întelectuală ale elevilor, iar competența de cercetare științifică este o condiție importantă a reușitei, contribuind la formarea unei personalități inovatoare, capabile de a se integra activ în viața socială.</p></dc:description> <dc:source>Metode și mijloace de învățământ pentru chimie (Ediția a XLVI-a) 9-9</dc:source> <dc:subject>competenţă</dc:subject> <dc:subject>învățarea prin cercetare</dc:subject> <dc:subject>metacogniţie</dc:subject> <dc:subject>automanagement</dc:subject> <dc:subject>cultura investigațională</dc:subject> <dc:title>Dezvoltarea competențelor practice și de cercetare științifică la elevi în cadrul studieriidisciplinelor chimice și biologice</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>