Articolul precedent |
Articolul urmator |
644 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 21:50 |
SM ISO690:2012 FUIOR, Elena, CUŞNIR, Corina, SANDUŢA, Tatiana, POPA, Alina. Experiența țărilor ue de promovare a concurenței în sfera comerțului și protecția consumatorului. In: Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional, 21-22 septembrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Vol.2, pp. 26-31. ISBN 978-9975-3171-6-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional" Chişinău, Moldova, 21-22 septembrie 2017 | ||||||
|
||||||
JEL: P45, O57 | ||||||
Pag. 26-31 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Unul dintre cele patru elemente fundamentale ale unei economii de piață, ca sistem economic, este concurența. Reprezentând baza organizării activității economice raționale, rolul competiției este în continuă creștere, un proces accelerat de cele două megatendine contemporane - globalizarea și regionalizarea. Menținerea unui mediu concurențial normal nu numai că asigură funcționarea optimă a pieței unice și competitivitatea industriei europene, ci și creează beneficii pentru consumatori, acesta fiind scopul final al autorităților de concurență. Aceste beneficii se reflectă în prețuri mai mici și într-o gamă largă de bunuri de calitate. Având în vedere impactul promovării concurenței asupra consumatorilor, este necesar să se dezvolte o cooperare strânsă între autoritățile de concurență și organizațiile de consumatori. |
||||||
Cuvinte-cheie concurenţă, Uniunea Europeană, comerţ, eficienţă, protecția consumatorilor, politică comercială, Competition, European Union, Trade, efficiency, Consumer Protection, commercial policy |
||||||
|