Experiența țărilor ue de promovare a concurenței în sfera comerțului și protecția consumatorului
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
644 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 21:50
SM ISO690:2012
FUIOR, Elena, CUŞNIR, Corina, SANDUŢA, Tatiana, POPA, Alina. Experiența țărilor ue de promovare a concurenței în sfera comerțului și protecția consumatorului. In: Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional, 21-22 septembrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Vol.2, pp. 26-31. ISBN 978-9975-3171-6-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional
Vol.2, 2017
Conferința "Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional"
Chişinău, Moldova, 21-22 septembrie 2017

Experiența țărilor ue de promovare a concurenței în sfera comerțului și protecția consumatorului

JEL: P45, O57

Pag. 26-31

Fuior Elena, Cuşnir Corina, Sanduţa Tatiana, Popa Alina
 
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 iunie 2020


Rezumat

Unul dintre cele patru elemente fundamentale ale unei economii de piață, ca sistem economic, este concurența. Reprezentând baza organizării activității economice raționale, rolul competiției este în continuă creștere, un proces accelerat de cele două megatendine contemporane - globalizarea și regionalizarea. Menținerea unui mediu concurențial normal nu numai că asigură funcționarea optimă a pieței unice și competitivitatea industriei europene, ci și creează beneficii pentru consumatori, acesta fiind scopul final al autorităților de concurență. Aceste beneficii se reflectă în prețuri mai mici și într-o gamă largă de bunuri de calitate. Având în vedere impactul promovării concurenței asupra consumatorilor, este necesar să se dezvolte o cooperare strânsă între autoritățile de concurență și organizațiile de consumatori.

One of the four fundamental elements of a market economy, as an economic system, is competition. Representing the basis of organizing rational economic activity, the role of competition is steadily increasing, a process accelerated by the two contemporary megatendins - globalization and regionalization. Maintaining a normal competitive environment not only ensures the optimal functioning of the single market and the competitiveness of European industry but also creates benefits for consumers, and that is the ultimate goal for the competition authorities. These benefits are reflected in lower prices and a wide range of quality goods. Given the impact of promoting competition on consumers, it is necessary to develop close cooperation between the competition authorities and consumer organizations.

Cuvinte-cheie
concurenţă, Uniunea Europeană, comerţ, eficienţă, protecția consumatorilor, politică comercială,

Competition, European Union, Trade, efficiency, Consumer Protection, commercial policy