Predictors of school satisfaction among romanian adolescents
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1016 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 14:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.062 (12)
Общественные проблемы обучения и воспитания. Контакты учебного заведения с учащимися (115)
SM ISO690:2012
CARANFIL, Narcisa Gianina. Predictori ai satisfacției față de școală în rândul adolescenților români. In: EcoSoEn, 2020, nr. 1-2, pp. 207-222. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2020 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Predictors of school satisfaction among romanian adolescents

Predictori ai satisfacției față de școală în rândul adolescenților români

CZU: 37.062

Pag. 207-222

Caranfil Narcisa Gianina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 iunie 2020


Rezumat

A positive psychological framework within schools involves attention be paid to promoting students’ well-being. School satisfaction among students is one approach to improved their mental health and subjective well-being. The purpose of the current study was to identify factors that predict school satisfaction among Romanian adolescents. Five hundred and thirty-three high school students aged 14-19 years completed several standardized instruments. Data were analyzed using multiple linear regression. Data showed that the adolescents’ school satisfaction was predicted by engagement with school, perceived quality of instruction, academic self-perception, teacher support, and autonomy granted to students. Each of these factors accounted for 1.82%-12.39% of the variance in school satisfaction. Engagement with school and perceived quality of instruction were the strongest predictors.

Din punct de vedere psihologic, un cadru de lucru pozitiv în școli implică atenția acordată promovării stării de bine a elevilor. Satisfacția față de școală în rândul elevilor este o modalitate pentru îmbunătățirea sănătății lor mintale și a stării de bine subiective. Scopul acestui studiu a fost identificarea factorilor care prezic satisfacția față de școală în rândul adolescenților români. Cinci sute treizeci și trei de elevi de liceu cu vârste cuprinse între 14 și 19 ani au completat mai multe instrumente standardizate. Datele au fost analizate utilizându-se regresia liniară multiplă. Datele au arătat că satisfacția față de școală a adolescenților a fost prezisă de angajamentul în activitățile școlare, percepția cu privire la calitatea practicilor instructiv-educative, percepția despre sine în domeniul școlar, suportul din partea profesorilor și autonomia acordată elevilor în procesul învățării. Fiecare dintre acești factori a explicat între 1.82 % și 12.39 % din varianța satisfacției față de școală. Angajamentul în activitățile școlare și percepția cu privire la calitatea practicilor instructiv-educative au fost cei mai puternici predictori.

Cuvinte-cheie
school satisfaction, engagement with school, School Climate, academic self-perception, perceived quality of instruction, predictive models, adolescents,

satisfacție față de școală, angajament în activitățile școlare, climat școlar, percepție despre sine în domeniul școlar, percepție cu privire la calitatea practicilor instructiv-educative, modele predictive, adolescenţi