Programul psihosocial – procedeu de dezvoltare a orientării motivaționale spre succes social al tinerilor din mediul studențesc
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
745 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 00:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.6:378 (3)
Социальная психология (972)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2575)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Svetlana, AŞEVSCHI, Ioana. Programul psihosocial – procedeu de dezvoltare a orientării motivaționale spre succes social al tinerilor din mediul studențesc. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 75-86. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716336
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470

Programul psihosocial – procedeu de dezvoltare a orientării motivaționale spre succes social al tinerilor din mediul studențesc

Psychosocial program – procedure of developing a motivational orientation to social success of youngers from student environment

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3716336
CZU: 316.6:378

Pag. 75-86

Rusnac Svetlana, Aşevschi Ioana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2020


Rezumat

The article presents arguments for youngers education from the student environment in order to orient towards social success. Being based on the analysis of programs of developing motivational orientation to success, developed in the North-American and European (Western part) psychology, The Psychosocial program of developing the motivational orientation to social success, analyzed in the given paper, had as main goal the development of skills of identifying, defining and following social objectives for their realization, by affirming the success motivation influenced by beliefs regarding self-efficacy and emotional competences (emotional intelligence). The test–retest measurements and analyses have proved the efficiency of applied program which could be replicated in the student environment, thus the orientation to success of youngers representing an important condition of their further realization and development.

Articolul prezintă argumente în favoarea educației tinerilor din mediul studențesc în scopul orientării acestora spre succes social. Se bazează pe analiza programelor de ghidare motivațională din SUA și Europa de Vest în reușita în viață. Obiectivul de primă importanță al Programului psihosocial de dezvoltare a orientării motivaționale spre succes social, adus în atenție, este formarea abilităților de identificare, definire și urmare a scopurilor expuse, în cheia realizării acestora, prin afirmarea rezultatelor scontate, influențate de credințele privind autoeficiența și competențele emoționale (inteligența emoțională). Măsurările și analizele de test–retest dovedesc eficiența proiectului în cauză ce poate fi replicat în mediul studențesc, direcționarea spre succes a tinerilor prezentând o condiție importantă pentru viitorul lor.

Cuvinte-cheie
self-efficacy beliefs, emotional intelligence, motivational orientation, program of motivational training, psychosocial program, social success.,

autoeficiență, Inteligenţa emoţională, orientare motivațională, program de formare motivațională, program psihosocial, succes social.