Repere istorice ale teatrului școlar în România
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
744 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 21:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
379.8 (44)
Досуг. Свободное время. Праздничные дни. Каникулы (43)
SM ISO690:2012
ALEXANDRESCU, Ion. Repere istorice ale teatrului școlar în România. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 1(19), pp. 141-149. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.141-149
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(19) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Repere istorice ale teatrului școlar în România

The historical landmarks of the school theater in Romania

DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.141-149
CZU: 379.8

Pag. 141-149

Alexandrescu Ion
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2020


Rezumat

În articol sunt tratate identificarea și evoluția Teatrului școlar (TȘ) național prin descrierea și analiza comparativă a cercetărilor istoriografice relevante, dedicate istoriei teatrului profesionist în arealul românesc. Fundamentarea cercetării se raportează la lucrări reprezentative în mai multe volume, care oferă numeroase informații interpretabile și valorificabile în mod direct și indirect din perspectiva temei avansate. Tot în această perspectivă, ne propunem să cercetăm și să urmărim pașii lui Mihai Eminescu în peregrinările sale alături de marile trupe teatrale ale vremii și rolul său în TȘ. Îl descoperim pe cel ce avea să devină cel mai de seamă poet al românilor, în „vâltoarea marilor transformări ale secolului XIX” (Massoff Ioan, op. cit). El luptă pentru un teatru educativ și moralizator. A susținut cu pasiune tradiția TȘ ca pedagog și a promovat valoarea formativă și impactul asupra dezvoltării personalității copilului

In this article we consider the identification and evolution of the National School Theater (TȘ) through the description and comparative analysis of the relevant historiographic research, dedicated to the history of professional theater in the Romanian area. The foundation of the research is related to representative works in several, which offers a lot of information that can be interpreted and used directly and indirectly from the perspective of the advanced theme. Also in this perspective, we intend to research and follow in Mihai Eminescu's footsteps in his pilgrimages along with the great theatrical bands of the time and his role in TȘ. We discover the one who would become the most important poet of the Romanians, in "the great transformation of the nineteenth century " (Massoff Ioan, quoted works). He is fighting for an educational and moralizing theater. He passionately supported the TȘ tradition as a pedagogue and promoted the formative value and impact on the development of the child's personality.

Cuvinte-cheie
Thalia, artă teatrală, teatrul școlar, elevi-diletanți, teatru-școală, piesă teatrală, tradiţie,

Thalia, theatrical art, school theater, diligent students, school theater, play, tradition