Activitatea socio-culturală a muzeului ca element al colaborării cu instituțiile de învățământ
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
766 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 17:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37:069.12 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14312)
Музеи. Постоянные выставки (505)
SM ISO690:2012
FILIPSKI, Tatiana. Activitatea socio-culturală a muzeului ca element al colaborării cu instituțiile de învățământ. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 1(19), pp. 135-140. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.135-140
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(19) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Activitatea socio-culturală a muzeului ca element al colaborării cu instituțiile de învățământ

The socio-cultural activity with schools and the museum as a collaboration entity

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.135-140
CZU: 37:069.12

Pag. 135-140

Filipski Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2020


Rezumat

Acest articol oferă o analiză teoretică și practică a unor aspecte educaționale ce contribuie la educația muzeală a elevilor și studenților prin intermediul colaborării dintre instituția de învățământ – muzeu – comunitate. În studiu se menționează importanța colaborării educaționale, sunt specificate mizele educației muzeale și este elaborată Matricea posibilităților muzeului în colaborare cu școala. Totodată, sunt descriși factorii care ar favoriza valorificarea și promovarea patrimoniului muzeal în colaborarea dintre instituția de învățământ – muzeu – comunitate.

The following article represents a study offering a theoretical and practical analysis of some educational aspects and contributes to museum education of students via school – museum – community partnership. In the following study is underlining the importance of educational collaboration, are specified the bounds to museum education; is developed the museum – school partnership possibilities matrix. Meanwhile are described the factors that would support the development and promoting of museum heritage in collaboration between school – museum – community.

Cuvinte-cheie
muzeu, educaţie muzeală, valori, patrimoniu muzeal, colaborare educațională, instituţie de învăţământ,

museum, museum education, values, museum heritage, educational collaboration, educational institution