Formarea culturii practicilor parentale pozitive – componentă esențială a educației pentru familie în contextul pedagogiei postmoderne
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
771 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 13:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.018.262 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14217)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa. Formarea culturii practicilor parentale pozitive – componentă esențială a educației pentru familie în contextul pedagogiei postmoderne. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 1(19), pp. 7-12. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.7-12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(19) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Formarea culturii practicilor parentale pozitive – componentă esențială a educației pentru familie în contextul pedagogiei postmoderne

Formation of the culture of positive parenting practices as an essential component of family education in the context of postmodern pedagogy

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.7-12
CZU: 372.018.262

Pag. 7-12

Cuzneţov Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2020


Rezumat

Studiul conține o mică incursiune esențializată în condițiile și specificul formării culturii practicilor parentale pozitive, abordată ca o componentă a educației pentru familie. Formarea culturii practicilor parentale pozitive a fost realizată prin intermediul parteneriatului școală – familie – comunitate. Autorul propune Modelul pedagogic centrat pe educația de calitate a elevilor și părinților; postulatele educației de calitate a elevilor și părinților; expune competențele parentale necesare formării culturii practicilor parentale pozitive; formulează unele strategii și modalități/forme de valorificare a parteneriatului educațional, axat pe educația de calitate a elevilor și părinților.

The study contains a small insight centered on the conditions and specifics of the formation of positive parenting culture, approached as a component of family education. The formation of the culture of positive parenting practices was achieved through the school-family-community partnership.The author proposes the Pedagogical Model centered on the quality education of pupils and parents; the postulates of quality education of pupils and parents; exposes parenting skills necessary to form a culture of positive parenting practices; some strategies and ways / ways of capitalizing on the educational partnership, focusing on the quality education of pupils and parents.

Cuvinte-cheie
abilități și competențe parentale, educație pentru familie, practici parentale pozitive, cultura practicilor parentale pozitive, pedagogia postmodernă,

parental skills and competences, family education, positive parenting practices, culture of positive parenting practices, postmodern pedagogy