Articolul precedent |
Articolul urmator |
540 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 21:42 |
SM ISO690:2012 GUȚU, Crina. Schopenhauer şi Eminescu. In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor, 26-29 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: 2019, Vol.2, pp. 537-540. ISBN 978-9975-45-589-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor Vol.2, 2019 |
||||||
Conferința "Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor" Chișinău, Moldova, 26-29 martie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 537-540 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Există mai multe motive care ne-ar îndreptăţi să vorbim despre formaţia intelectual germană a marelui poet român-Mihai Eminescu. Cazul dat e unul de excepţie în istoria culturii universale, poetul nu doare e modelat de o cultură străină, în speţă de cea germană dar el şi o remodelează în tiparele culturii naţionale .Adevăratul iniţiator filosofic al lui Eminescu a fost Arthur Schopenhauer-filosoful inimii sale, un adevărat „magister vitae”, filosoful-medium de răscruce care călăuzea toate drumurile filosofiei şi le aduna într-o imagine sintetică. Eminescu a învăţat adevărul despre viaţă de la un filosof-moralist de o vastă erudiţie, bun cunoscător al culturii clasice şi al culturilor vechi, iar filosofia sa era exprimată într-o formă cum nu se poate mai expresivă şi mai atractivă. |
||||||
Cuvinte-cheie Schopenhauer, Eminescu, răul, pesimismul, voinţă, geniul |
||||||
|