Articolul precedent |
Articolul urmator |
543 50 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 15:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.036:793.31(498) (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 PĂDURARU, Camelia Cristina. Dans, mișcare, armonie într-o lume a copilăriei. In: Unicitate şi diversitate prin folclor: Simpozionul Internaţional Ştiinţifico-cultural, Ed. 2, 10-11 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Garomont Studio, 2019, Ediția 2, pp. 47-53. ISBN 978-9975-134-66-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Unicitate şi diversitate prin folclor Ediția 2, 2019 |
||||||
Simpozionul "Unicitate şi diversitate prin folclor" 2, Chişinău, Moldova, 10-11 mai 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.036:793.31(498) | ||||||
Pag. 47-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dance is a very beneficial activity for children, promoting a harmonious growth, their health. Dance is a perfect combination of physical activity, social interaction and mental stimulation. It involves a series of movements that put the majority of muscle groups into action. Also, are stimulated such functions as coordination, balance, flexibility and strength. The rhythm also helps to reduce the rigidity,that many children experience at the beginning of dance classes. As a result of repeated exercise, the stiffness decreases, and the movements become more easy and flexible. |
||||||
|