Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1277 93 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 19:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923:378 (3) |
Psihologie (3388) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576) |
SM ISO690:2012 VASILIU, Dan, ADĂSCĂLIŢĂ, Viorica. Cum influențează factorii de personalitate din teoria socialcognitivă performanța academică a studenților. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2020, nr. 1(58), pp. 92-102. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | |||||||
Numărul 1(58) / 2020 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | |||||||
|
|||||||
CZU: 159.923:378 | |||||||
Pag. 92-102 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În cercetarea de față ne-am propus să aflăm modul în care factorii de personalitate: autoeficacitatea, stima de sine, robustețea, sensul coerenței și optimismul, influențează performanța academică. Cercetarea s-a desfășurat în perioada 2017-2018 pe un eșantion de 24 de participanți, studenți, de la Universitatea Hyperion din București. Studenții au fost selectați de la facultățile Drept, Științe Economice și Psihologie și au avut vârsta cuprinsă între 18 și 30 de ani. Am constatat influența directă, relație de tip cauză-efect, a autoeficacității, stimei de sine și a sensului coerenței asupra performanței academice. Am identificat rolul de variabile intermediare, moderatoare, al robusteții și al optimismului în relația dintre autoeficacitatea, stima de sine și sensul coerenței, pe de o parte, și efectul asupra performanței academice, pe de altă parte. Rezultatele sunt utile pentru elaborarea unor programe formative menite să amelioreze performanța academică prin manipularea factorilor de personalitate. |
|||||||
Cuvinte-cheie factori de personalitate, performanţă academică, relație cauză-efect, variabile moderatoare, personality factors, academic performance, cause-effect relation, moderating variables |
|||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Cum influențează factorii de personalitate din teoria socialcognitivă performanța academică a studenților"> <meta name="citation_author" content="Vasiliu Dan"> <meta name="citation_author" content="Adăscăliţă Viorica"> <meta name="citation_publication_date" content="2020/03/23"> <meta name="citation_journal_title" content="Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială "> <meta name="citation_volume" content="58"> <meta name="citation_issue" content="1"> <meta name="citation_firstpage" content="92"> <meta name="citation_lastpage" content="102"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/92-102_2.pdf">