Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1275 93 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 19:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923:378 (3) |
Psihologie (3372) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565) |
SM ISO690:2012 VASILIU, Dan, ADĂSCĂLIŢĂ, Viorica. Cum influențează factorii de personalitate din teoria socialcognitivă performanța academică a studenților. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2020, nr. 1(58), pp. 92-102. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | |||||||
Numărul 1(58) / 2020 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | |||||||
|
|||||||
CZU: 159.923:378 | |||||||
Pag. 92-102 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În cercetarea de față ne-am propus să aflăm modul în care factorii de personalitate: autoeficacitatea, stima de sine, robustețea, sensul coerenței și optimismul, influențează performanța academică. Cercetarea s-a desfășurat în perioada 2017-2018 pe un eșantion de 24 de participanți, studenți, de la Universitatea Hyperion din București. Studenții au fost selectați de la facultățile Drept, Științe Economice și Psihologie și au avut vârsta cuprinsă între 18 și 30 de ani. Am constatat influența directă, relație de tip cauză-efect, a autoeficacității, stimei de sine și a sensului coerenței asupra performanței academice. Am identificat rolul de variabile intermediare, moderatoare, al robusteții și al optimismului în relația dintre autoeficacitatea, stima de sine și sensul coerenței, pe de o parte, și efectul asupra performanței academice, pe de altă parte. Rezultatele sunt utile pentru elaborarea unor programe formative menite să amelioreze performanța academică prin manipularea factorilor de personalitate. |
|||||||
Cuvinte-cheie factori de personalitate, performanţă academică, relație cauză-efect, variabile moderatoare, personality factors, academic performance, cause-effect relation, moderating variables |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Vasiliu, D.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Adăscăliţă, V.V.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Cum influențează factorii de personalitate din teoria socialcognitivă performanța academică a studenților</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0224</relatedIdentifier> <subjects> <subject>factori de personalitate</subject> <subject>performanţă academică</subject> <subject>relație cauză-efect</subject> <subject>variabile moderatoare</subject> <subject>personality factors</subject> <subject>academic performance</subject> <subject>cause-effect relation</subject> <subject>moderating variables</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.923:378</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-03-23</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În cercetarea de față ne-am propus să aflăm modul în care factorii de personalitate: autoeficacitatea, stima de sine, robustețea, sensul coerenței și optimismul, influențează performanța academică. Cercetarea s-a desfășurat în perioada 2017-2018 pe un eșantion de 24 de participanți, studenți, de la Universitatea Hyperion din București. Studenții au fost selectați de la facultățile Drept, Științe Economice și Psihologie și au avut vârsta cuprinsă între 18 și 30 de ani. Am constatat influența directă, relație de tip cauză-efect, a autoeficacității, stimei de sine și a sensului coerenței asupra performanței academice. Am identificat rolul de variabile intermediare, moderatoare, al robusteții și al optimismului în relația dintre autoeficacitatea, stima de sine și sensul coerenței, pe de o parte, și efectul asupra performanței academice, pe de altă parte. Rezultatele sunt utile pentru elaborarea unor programe formative menite să amelioreze performanța academică prin manipularea factorilor de personalitate.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>In the present research, we have proposed to find out the way in which the personality factors: selfefficacy, self-esteem, hardiness, the sense of coherence and optimism influence the academic performance. The research was done in the 2017-2018 period on a batch of 24 participants, students, from the Hyperion University of Bucharest. The students were selected from the Law, Economic Sciences and Psychology faculties and had a range of age between 18 and 30 years old. We have found the direct influence, cause-effect type relation, of self-efficacy, self-esteem and the sense of coherence on academic performance. We identified the role of moderating intermediate variables for hardiness and optimism in the relation between self-efficacy, self-esteem and sense of coherence, on one side, and the effect on academic performance, on the other side. The results are useful for the elaboration of formative programs made to ameliorate the academic performance through manipulation of personality factors.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>