Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
726 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-29 21:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.73 (14) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 IACOB, Luminiţa, BUTNARU, Simona. Marea și ocultată surpriză din laboratorul psihologic: nou-născutul. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2020, nr. 1(58), pp. 20-40. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 1(58) / 2020 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.73 | ||||||
Pag. 20-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol este de tip review. Sinteza pe care o propunem are ca miză argumentarea faptului că unui domeniu în plin avânt de cercetare – psihologia dezvoltării timpurii, inclusiv a nou-născutului - este departe de a i se lua în calcul rezultatele. Patru paliere de analiză sunt prezente: a) noutăți în planul principiilor și tehnicilor experimentale specifice investigării nou-născutului, b) o incursiune în sfera competențelor precoce, c) semnificația psihologică a acestora și noua etapă de reconversie explicativă a domeniului, d) discutarea faliei dintre cunoașterea nou-născutului prin cercetarea de laborator și restul contextelor - de la cotidianul cognitiv și educativ la universul didactic al psihologiei generale. Pentru acestea, marea surpriză - precocitatea și complexitatea psihologică a nou-născutului - se prefigurează a fi ”buturuga mică ce răstoarnă carul mare”. |
||||||
Cuvinte-cheie psihologia dezvoltării timpurii, nou-născut, competențe precoce, ineism-empirism, the psychology of early development, newborn, early competences, nativism – empiricism |
||||||
|