Conceptualizarea pregătirii profesionale prin învățarea organizațională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
683 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 13:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.1:005.7 (1)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (209)
Management organizațional (OM) (145)
SM ISO690:2012
VINTILĂ, Vadim. Conceptualizarea pregătirii profesionale prin învățarea organizațională. In: Administrarea Publică, 2020, nr. 1(105), pp. 128-135. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3707658
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 1(105) / 2020 / ISSN 1813-8489

Conceptualizarea pregătirii profesionale prin învățarea organizațională

Conceptualizing professional training through organizational learning

Концептуализация профессионального обучения через организационное обучение

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3707658
CZU: 374.1:005.7

Pag. 128-135

Vintilă Vadim
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
Disponibil în IBN: 17 martie 2020


Rezumat

The objective of the study is to analyze the conceptualization of the professional training through the organizational learning. The materials included in the research are articles, monographs, published in the country and abroad. The applied methods include: induction, deduction, comparative analysis, synthesis of bibliographic sources. The conceptual apparatus is defined and some theories are addressed with reference to the professional training process, highlighted theoretical aspects of learning, as well as concepts used to evoke the respective activity. A special place is given to the definition of the vocational training activity through the organizational learning. The final conclusion lies in the need to increase the quality of human capital by capitalizing on the learning process within organizations.

Studiul are drept obiectiv analiza conceptualizării pregătirii profesionale prin învățarea organizațională. Materialele incluse în cercetare reprezintă articole, monografii, publicate în țară și peste hotare. Metodele aplicate includ: inducția, deducția, analiza comparată, sinteza surselor bibliografice. Este definit aparatul conceptual și abordate unele teorii cu referire la procesul de pregătire profesională, reliefate aspecte teoretice ale învățării, precum și concepte utilizate pentru evocarea activității respective. Un loc special este acordat definirii activității de pregătire profesională prin învățarea organizațională. Concluzia finală rezidă în necesitatea sporirii calității capitalului uman prin valorificarea procesului de învățare în cadrul organizațiilor.

Cuvinte-cheie
education, professional training, organizational learning,

educaţie, pregătire profesională, învățarea organizațională