Geografia, în contextul educaţiei STEM
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
871 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 14:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.016:911 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2002)
Geografie generală. Știința factorilor geografici (geografie sistematică). Geografie teoretică (146)
SM ISO690:2012
DULAMĂ, Maria-Eliza. Geografia, în contextul educaţiei STEM. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 1(119), pp. 31-37. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3692625
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(119) / 2020 / ISSN 1810-6455

Geografia, în contextul educaţiei STEM

Geography in the Context of STEM Education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3692625
CZU: 373.3.016:911

Pag. 31-37

Dulamă Maria-Eliza
 
Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2020


Rezumat

Conform principiilor educaţiei STEM, abordarea ştiinţei, tehnologiei, ingineriei şi matematicii nu se face separat, ci integrat, multi-/transdisciplinar şi pe baza unor aplicaţii din lumea reală. Disciplina Geografia realizează un transfer de informaţii şi de metodologie de cercetare din mai multe ştiinţe şi domenii conexe. Din această perspectivă, geografia ar trebui să includă, să vizeze ca scop şi să asigure o educaţie STEM, însă modul de realizare a acesteia depinde de competenţa în specialitate a profesorilor. Considerăm ca necesară revizuirea programelor şi a manualelor şcolare de către experţi în cele patru domenii STEM şi certificarea profesorilor pentru a se dovedi că dispun de cunoştinţele şi competenţele specifice domeniilor respective, pentru a concepe şi organiza activităţi adecvate acestui tip de educaţie.

According to the principles of STEM education, science, technology, engineering, and mathematics ought not be approached separately, but in an integrated, multi- and transdisciplinary manner and based on real life application. Geography as a school subject involves knowledge and research methodologies from a number of connected domains. Seen from this perspective, Geography ought to include, aim at and ensure STEM education, but the extent to which this is achieved largely depends on the teachers’ competence. We believe it necessary that relevant experts with competences in all four STEM domains should review all school curricula and textbooks, while primary school teachers ought to be certified in STEM knowledge and competences in order to make sure they are capable of teaching based on this type of education.