Managementul timpului în sectorul chirurgical al spitalului: importanţa informatizării, instruirii personalului şi impactul asupra productivităţii muncii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
570 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-22 20:08
SM ISO690:2012
BELÎI, Adrian. Managementul timpului în sectorul chirurgical al spitalului: importanţa informatizării, instruirii personalului şi impactul asupra productivităţii muncii. In: Teoria şi practica administrării publice, 22 mai 2015, Chișinău. Chisinau, Moldova: „Garamont” S.R.L., 2015, pp. 288-293. ISBN 978-9975-3019-3-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria şi practica administrării publice 2015
Conferința "Teoria şi practica administrării publice"
Chișinău, Moldova, 22 mai 2015

Managementul timpului în sectorul chirurgical al spitalului: importanţa informatizării, instruirii personalului şi impactul asupra productivităţii muncii

Time management in hospital surgery divisions - importance of computerization, staff training and the impact on labor productivity

Менеджмент времени в хирургическом секторе больницы: значение информатизации, обучения кадров и влияние на производительность труда


Pag. 288-293

Belîi Adrian
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 7 martie 2020


Rezumat

Working time is a strategic resource for any institution. Although it seems simple, but rational use of time is a difficult task for most managers. Difficulty of wise management of working time is proportional to the complexity of the organization and to the number of people involved toward achieving a common goal. In the absence of an active time management, labor productivity is only 25-30% of production capacity. Low productivity generates conflict situations and pressure production – unpleasant phenomena that may become a “business card” of the organization. There are four practical issues that can significantly increase labor productivity, without getting into the production pressure: (1) using time management software and gadgets; (2) training in the field of employees; (3) full independence and autonomy of time manager in decision-making process; (4) accountability, and retribution of „power vertical” and „ordinary” employees according to labor productivity.