Modelul constructivist – dezvoltarea gândirii elevilor la orele de fizică și chimie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1048 52
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 11:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3:53/54 (1)
Educație (14255)
Fizică (1733)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (5238)
SM ISO690:2012
ŞARGAROVSCHI (MUNTEANU), Viorica, ŞARGAROVSCHI, Sergiu. Modelul constructivist – dezvoltarea gândirii elevilor la orele de fizică și chimie. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 225-230. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Modelul constructivist – dezvoltarea gândirii elevilor la orele de fizică și chimie

CZU: 371.3:53/54

Pag. 225-230

Şargarovschi (Munteanu) Viorica12, Şargarovschi Sergiu34
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic „Vasile Vasilache“, Chişinău,
3 Colegiul de Ecologie, mun. Chişinău,
4 Liceul Teoretic „Orizont“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2020


Rezumat

Lucrarea se referă la avantajele utilizării metodologiei de instruire prin modelul constructivist în procesul de predare – învăţare la orele de fizică şi chimie, dezvoltând elevilor abilităţi transferabile, cum ar fi, soluţionarea problemelor, gândirea critică şi gândirea reflexivă. Profesorul adaptează unităţile de conţinut curriculare,  strategii didactice de predare – învăţare după particularităţile intelectuale ale elevului, îi implică pe elevi în situaţii reale, încurajează elevii şi acceptă autonomia şi iniţiativa lor. Modelul constructivist încurajează abordarea creativă, elevului i se oferă oportunităţi de construire a cunoaşterii prin experienţă proprie.

The study relates to the advantages of using training methodology through the constructivist model in the teaching process-learning in physics and chemistry classes, developing transferable skills to the pupils, like solving problems, critical thinking and reflective thinking. The teacher adapts curricular content units, teaching strategies-learning according to the intellectual particularities of the pupil, it involves pupils in real situations, it encourages pupils and accepts their autonomy and initiative. The constructivist model encourages the creative approach, the pupil is offered opportunities of knowledge building through their own experience.

Cuvinte-cheie
constructivism, problemă, situaţie-problemă, eficienţă, proces educaţional,

constructivism, problem, problem-situation, eficiency, educational-process