Educaţia socio-emoţională – parte integrantă a procesului educaţional din grădiniţă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
2598 726
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 02:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3+373.24 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1985)
SM ISO690:2012
HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia, BRUJA, Carmen - Vasilica. Educaţia socio-emoţională – parte integrantă a procesului educaţional din grădiniţă. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 70-77. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Educaţia socio-emoţională – parte integrantă a procesului educaţional din grădiniţă

CZU: 373.3+373.24

Pag. 70-77

Haheu-Munteanu Eufrosinia1, Bruja Carmen - Vasilica2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Şcoala Gimnazială Frumoasa, jud. Bacău
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2020


Rezumat

Competenţele sociale facilitează interacţiunile pozitive, corespunzătoare normelor culturale, în aşa fel încât să permită atingerea propriilor scopuri şi în acelaşi timp respectarea nevoilor celorlalţi.Conform definiţiei de mai sus, orice comportament social este rezultatul unui proces de învăţare a ceea ce este valorizat de către societate; de exemplu, faptul că salutăm sau ne prezentăm persoanelor necunoscute sunt considerate modalităţi politicoase de a iniţia o interacţiune. Aceste  comportamente ne ajută să atingem anumite scopuri, în condiţiile în care ne permit să iniţiem şi să stabilim o relaţie cu altcineva. Dezvoltarea emoţională optimă reprezintă una dintre componentele esenţiale ale adaptării,aceasta fiind necesară pentru menţinerea stării de sănătate mentală şi influenţează dezvoltarea şi menţinerea relaţiilor sociale. Particularităţile individuale de vârstă la copiii preşcolari pot fi evidente şi la nivelul de dezvoltare a competenţelor emoţionale şi sociale. Acestea sunt influenţate de factorii intrapersonali şi interpersonali. Dezvoltarea optimă din acest punct de vedere are o puternică componenţă genetică specifică fiecărui copil cât şi influenţele de mediu social şi educaţional în care se dezvoltă copilul. 

Social competences facilitate positive interactions, corresponding to cultural norms, in such a way as to enable the achievement of one’s goals and at the same time respecting the needs of others. According to the definition above, any social behavior is the result of a learning process of what is valued by the society; for example, the fact that we greet or introduce ourselves to strangers are considered political ways to initiate an interaction. These behaviors help us to reach certain goals, as they allow us to initiate and establish a relationship with someone else. Optimal emotional development is one of the essential components of adaptation, which is necessary to maintain mental health and influences the development and maintenance of social relations. Individual age particularities in preschool children may also be evident in the level of development of emotional and social skills. These are influenced by the intrapersonal and interpersonal factors. The optimal development from this point of view has a strong genetic component specific to each child as well as the influences of social and educational environment in which the child develops.

Cuvinte-cheie
educaţie socio-emoţională, competenţe sociale, competenţe emoţionale, abilităţi interpersonale, abilităţi intrapersonale,

socio-emotional education, social skills, emotional skills, interpersonal skills, intrapersonal skills