Valorificarea proverbului prin prisma exigenţelor curriculare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
780 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-06 21:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.882-84 (1)
Educație (14077)
SM ISO690:2012
SLAVENSCHI, Emilia, PLĂMĂDEALĂ, Larisa. Valorificarea proverbului prin prisma exigenţelor curriculare. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor filologice, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 3, pp. 162-165. ISBN 978-9975-76-303-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 3, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Valorificarea proverbului prin prisma exigenţelor curriculare

CZU: 372.882-84

Pag. 162-165

Slavenschi Emilia, Plămădeală Larisa
 
Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu“, mun. Chişinău
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Prin articol susţinem că proverbul contribuie la dezvoltarea competenţei de comunicare, stimulează creativitatea şi imaginaţia elevilor, valorificând potenţialul cultural al vorbitorului şi îmbogăţind semnificativ limba pe care o vorbim. Sunt reperate avantajele predării proverbului, întrucât ansamblul de concepţii, mentalităţi, convingeri şi atitudini, prezente în acest tip de text, iniţiază elevul în procesul de însuşire a valorilor acumulate, printr-o experienţă colectivă, de-a lungul existenţei societăţii umane. Privite ca fenomene lingvistice particulare din perspectiva abordării interculturale, evidenţiindu-se implicaţiile acestora pentru aplicaţiile didactice, utilizate ca texte originale în dezvoltarea competenţei de comunicare la ore, proverbele devin un mijloc puternic de educare şi instruire spirituală a elevului

The article supports the idea that the proverbcontributes to the development of the competence of the communication. It stimulates creativity and students imagination, valuing the cultural potential of the speaker and it inreaches the language we speak. The article reveals the advantages of teaching the proverbs, since, the variety of concepts, mentalities, attitudes and believes present in such texts, initiates the sudents into the process of learning the values, gathered through a collective experience, in the course of social existence of the human. The proverbs have become a great means of spiritual education of the sudents, if taken as specific lingvistic phenomena, used from the original texts and help the development of communicative competence during the lessons

Cuvinte-cheie
curriculum, competenţă, educaţie, valori, proverb, comunicare, elev, experienţă, semnificaţie,

curriculum, communication, competence, proverb, education, pupil/student, Experience, significance.