Impactul lecturii asupra formării-dezvoltării personalităţii elevului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1268 113
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 15:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[801.73+821.135.1(478).09] (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
Studii și științe auxiliare ale filologiei (73)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085)
SM ISO690:2012
IAROVOI, Rodica. Impactul lecturii asupra formării-dezvoltării personalităţii elevului. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor filologice, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 3, pp. 75-78. ISBN 978-9975-76-303-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 3, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Impactul lecturii asupra formării-dezvoltării personalităţii elevului

CZU: 37.016:[801.73+821.135.1(478).09]

Pag. 75-78

Iarovoi Rodica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Lectura sau comunicarea transmisă prin limbajul scris are valenţe inestimabile asupra formării personalităţii elevului. Dovadă e patrimoniul cultural, ştiinţific şi de civilizaţie al umanităţii transpus în curriculumulul şcolar. Respectiv, însușirea acestui patrimoniu în spaţiul educaţional se produce prin activităţi de comunicare şi de învăţare prin lectură, de aceea perturbarea comunicării orale sau scrise rămâne a fi o problemă ce duce la eşec şcolar şi intelectual, deoarece cunoaşterea şi înţelegerea nu pot fi concepute în afara cuvântului scris sau citit.

Cuvinte-cheie
citit, scris, lectură, comunicare, competenţa de lectura, adaptare, tulburare de limbaj, dislexie, disgrafie, impact.