Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
815 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-05 13:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036:801.73 (1) |
Educație (14306) |
Studii și științe auxiliare ale filologiei (73) |
SM ISO690:2012 OBOROCEANU, Viorica. Textul literar – factor reper în formarea atitudinilor interpretative. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 178-182. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036:801.73 | ||||||
Pag. 178-182 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Textul literar este prin excelență generator de atitudini. Atitudinea este o predispoziție a individului față de aprecierea unui obiect, a simbolului acestuia sau a unui aspect al lumii, fiind pozitivă sau negativă. Aceasta exprimă poziția pe care o adoptă o persoană față de sistemul valorilor, normelor, principiilor existente în societate. Opiniile sunt expresii verbale ale atitudinilor interpretative formate în baza textului literar și reprezintă descrieri subiective. Sistemul de atitudini interpretative realizat de către elev în cadrul activităţilor sale îl reprezintă pe acesta ca subiect social, ca personalitate și se manifestă prin interesele, scopurile față de ceea ce el cunoaște și poate afirma. |
||||||
Cuvinte-cheie operă literară, text epic, receptare, interpretare, cogniţie, atitudini, atitudini interpretative, literary work, epic text, reception, interpretation, cognition, attitudes, interpretative attitudes |
||||||
|