Textul literar – factor reper în formarea atitudinilor interpretative
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
815 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 13:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:801.73 (1)
Educație (14306)
Studii și științe auxiliare ale filologiei (73)
SM ISO690:2012
OBOROCEANU, Viorica. Textul literar – factor reper în formarea atitudinilor interpretative. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 178-182. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Textul literar – factor reper în formarea atitudinilor interpretative

Literary text – a landmark in forming interpretative attitudes

CZU: 37.036:801.73

Pag. 178-182

Oboroceanu Viorica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2020


Rezumat

Textul literar este prin excelență generator de atitudini. Atitudinea este o predispoziție a individului față de aprecierea unui obiect, a simbolului acestuia sau a unui aspect al lumii, fiind pozitivă sau negativă. Aceasta exprimă poziția pe care o adoptă o persoană față de sistemul valorilor, normelor, principiilor existente în societate. Opiniile sunt expresii verbale ale atitudinilor interpretative formate în baza textului literar și reprezintă descrieri subiective. Sistemul de atitudini interpretative realizat de către elev în cadrul activităţilor sale îl reprezintă pe acesta ca subiect social, ca personalitate și se manifestă prin interesele, scopurile față de ceea ce el cunoaște și poate afirma.

The literary text is par excellence generator of attitudes. The attitude is a predisposition of the individual to the appreciation of an object, its symbol or an aspect of the world, being positive or negative, it expresses the position that a person takes towards the system of values, norms, principles existing in society. The opinions are verbal expressions of the interpretative attitudes formed on the basis of the literary text and represent subjective descriptions. The system of interpretative attitudes achieved by the student in his activities represents him as a social subject, as a personality and manifests itself through his interests, goals towards what he knows and what he can affirm.

Cuvinte-cheie
operă literară, text epic, receptare, interpretare, cogniţie, atitudini, atitudini interpretative,

literary work, epic text, reception, interpretation, cognition, attitudes, interpretative attitudes