Importanța rolurilor familiale în contextul educației parentale pozitive
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
593 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 14:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1+37.064.1 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115)
SM ISO690:2012
CEBAN, Veronica. Importanța rolurilor familiale în contextul educației parentale pozitive. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 152-155. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Importanța rolurilor familiale în contextul educației parentale pozitive

The importance of family roles in the context of positive parental education

CZU: 37.018.1+37.064.1

Pag. 152-155

Ceban Veronica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2020


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ ce reflectă importanța rolurilor familiale în contextul educației pa-rentale pozitive, având drept reper optimizarea și fortificarea relațiilor părinți-copii. Astfel, familia, ca instituție socială străveche, presupune realizarea anumitor roluri în cadrul familiei. Rolurile familiale sunt nu altceva decât o conduită pe care un membru al familiei o așteaptă de la celălalt, în funcție de poziția pe care acesta o ocupă în familie. În contextul vizat, în lucrare sunt reflectate unele idei, concepții, viziuni asupra problemei abordate, totodată fiind propuse anumite sugestii și recomandări în vederea conștientizării importanței rolurilor familiale, precum și a fortificării funcționalității optime de dezvoltare a adulților în calitate de părinți și familiști eficienți.

The article represents a theoretical and applicative study, which reflects the importance of family roles in the context of positive parenting education, having as a reference, the optimization and strengthening of parent-child relationships. Thus, the family as an ancient social institution involves the realization of certain roles within the family. Family roles, are nothing more than a behavior that a family member expects from the other one, depending on the position he or she occupies in the family. In the given context, this study will reflect some ideas, conceptions, visions of the problem, also, we will propose some suggestions and recommendations in order to raise the awareness of the importance of family roles, as well as to strengthen the optimal adult development functionality as effective parents and families.

Cuvinte-cheie
roluri familiale, educație parentală pozitivă, relații părinți-copii,

family roles, positive parental education, parent-child relationships