Legendele locale ca instrument de educație în spiritul promovării patrimoniului cultural imaterial în destinațiile turistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
661 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 08:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
398.2(478) (2)
Folclor propriu-zis (716)
SM ISO690:2012
MIRON, Viorel, MIRON, Marina. Legendele locale ca instrument de educație în spiritul promovării patrimoniului cultural imaterial în destinațiile turistice. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine: dedicată zilelor europene ale patrimoniului, Ed. 1, 23-24 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, 2019, Ediția 1, p. 52. ISBN 978-9975-3290-4-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine
Ediția 1, 2019
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine"
1, Chişinău, Moldova, 23-24 septembrie 2019

Legendele locale ca instrument de educație în spiritul promovării patrimoniului cultural imaterial în destinațiile turistice

CZU: 398.2(478)

Pag. 52-52

Miron Viorel, Miron Marina
 
Asociația de Dezvoltare a Turismului în Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2020


Rezumat

Legendele sunt importante pentru oaspeți, turiști întrucât atrag și motivează călătoria. Fiecare vrea să vadă un loc unde s-a născut o legendă. Acestea sunt transmise de băștinași și fac parte din istoriile locale povestite ulterior de vizitatori cu respect față de cultura locului. Legenda este o poveste, iar oaspetele este invitat să facă parte din această poveste. Pentru gazdele locale, legendele sunt la fel de necesare. Ele demonstrează legământul cu locurile natale și moștenirea transmisă din generații în generații. Chiar dacă în fine reprezintă curiozități explicate picilor de către bunici, sunt niște interpretări sugestive despre proveniența unor lucruri sau locuri, de la care s-a moștenit uneori doar denumirea locală. Totuși, legendele sunt dovada existenței din vechime pe aceste locuri sau un mod de a influența spiritul patriotismului local și a mândriei de „mica patrie”. Este un material autentic pentru cunoașterea folclorului local. Legendele formează imaginea unei destinații cu istorie bogată și confirmă „magia locului” ce trebuie vizitat. Chiar dacă constituie frânturi din istoria locului într-o interpretare artistică naivă, legendele creează iluzia unor întâmplări realiste ce s-au produs în „locuri legendare”. Astfel, aceste istorioare dau un plus de valoare oricărui loc, ele atrag atenția asupra meleagului, și în fine legenda pune pe hartă o destinație și o face ținta călătoriei. Din aceste considerent marketingul teritorial exploatează legendele locale, iar brand-ul destinației include „legendele locului”. În acest context ambele abordări (legenda locului și locul legendar) vizează transformarea unui teritoriu într-o țintă de interes turistic, dar și motivează excursiile spre obiecte păstrate parțial. Dacă aduni legende locale aduni și istoria unei țării, iar acest lucru sporește respectul oaspeților față de prețuirea moștenirii populare din destinațiile vizitate. Ele creează suportul pentru interpretarea unei realități încă necunoscute despre locuri și oameni din țara vizitată. Or, ghizii folosesc legendele pentru a inspira cunoașterea de noi destinații.