Inteligenţa emoţională ca factor al sporirii eficienţei muncii funcţionarilor publici
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
830 54
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-02 16:08
SM ISO690:2012
STAMATIN, Otilia. Inteligenţa emoţională ca factor al sporirii eficienţei muncii funcţionarilor publici. In: Teoria şi practica administrării publice, 20 mai 2013, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2013, pp. 17-23. ISBN 978-9975-4241-5-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria şi practica administrării publice 2013
Conferința "Teoria şi practica administrării publice"
Chișinău, Moldova, 20 mai 2013

Inteligenţa emoţională ca factor al sporirii eficienţei muncii funcţionarilor publici

Emotional intelligence as a factor in increasing work efficiency of civil servants

Эмоциональная грамотность как фактор повышения эффективности труда государственных служащих


Pag. 17-23

Stamatin Otilia
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 februarie 2020


Rezumat

In this work we present the data obtained in the result of the study of the emotional intelligence level of development of public servants from the Republic of Moldova. We characterize the public servants’ abilities to understand the way of thinking as well as the feelings of other people, their ability to empathize; their skills of emotional resonance, capability to forecast partners’ behavior, to create an open atmosphere of sincerity, closeness, relaxation, self-motivation, of recognition and management of one’s own emotions, etc.

Cuvinte-cheie
empatie, autoreglare, conştiinţa de sine, auto-motivare, abilități sociale, identificare, aptitudini intuitive, capacitate penetrantă în empatie etc.