Articolul precedent |
Articolul urmator |
657 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-02 18:14 |
SM ISO690:2012 VACARCIUC, Daniela. Sistemul educațional - între misiune și proces. Statut de professor. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Științe exacte, Ed. 1, 10-11 martie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 1, pp. 18-21. ISBN 978-9975-76-229-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 1, 2018 |
|||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" 1, Chişinău, Moldova, 10-11 martie 2018 | |||||||
|
|||||||
Pag. 18-21 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Întemeietorii pedagogiei susţineau ca aceasta este „arta universală de a-i învăţa de toate pe toţi” (I.Comenius), că „pedagogia nu este ştiinţă, ci arta cea mai mare pe care o cunoaşte umanitatea” (K.Uşinschi). Dorindu-ne mari transformări în învăţământul universitar cu accent pe transformarea acestuia în formă şi conţinut pe creşterea calităţii, astăzi noi acceptăm doar ştiinţele educaţiei nu şi pedagogia umanistă praxiologică care cuprinde cunoaşterea artistică, tehnologii educaţionale ca artă creativă originală. Punând accentul pe cunoaşterea ştiinţelor educaţiei, acumulând informaţie teoretică fără a lăsa loc suficient pentru un antrenament specific praxiologic în contextul tehnicii, tehnologiei şi artei educaţiei nu vom reuşi să realizăm o schimbare esenţială în învăţământul superior pedagogic. |
|||||||
Cuvinte-cheie Pedagogia – arta educaţiei, ştiinţă pedagogică, Cunoaşterea ştiinţifică, Cunoaşterea artistică, Tehnica pedagogică, măiestria pedagogică, Tehnologii educaţionale moderne integrative, Cultura învăţării, Consilierea educaţională, Interacţiunea subiect-subiect a culturii învăţării, Modelul curricular praxiologic multidimensional, Antrenament specific praxiologic psiho-pedagogic, Pedagogy- art of education, pedagogical science, scientific approach, artistic approach, pedagogical technique, pedagogical skile, modern interactive educational technologies, the art of studying, educational advisory, the interaction subject-subject in art of studying, praxeological multidimensional curricular model, techniques and technology in pedagogical skill |
|||||||
|