Education and social assistance
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1126 1
Ultima descărcare din IBN:
2020-04-01 16:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[316.346.32+364]-053.9+374.7 (1)
Structură socială. Societatea ca sistem social (982)
Probleme sociale care reclamă ajutor și asistență. Tipuri de ajutoare sociale (541)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
SILISTRARU, Nicolae, PIKUŁA, Norbert G.. Education and social assistance. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul superior: clasic versus modern , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. II, pp. 126-132. ISBN 978-9975-76-290-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. II, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Education and social assistance

Personalitatea în permanența educației

CZU: [316.346.32+364]-053.9+374.7

Pag. 126-132

Silistraru Nicolae1, Pikuła Norbert G.2
 
1 Tiraspol State University,
2 Polish Association of the Deaf
 
 
Disponibil în IBN: 13 februarie 2020


Rezumat

Instruirea bătrînilor este analizată multidimensional, atât în contextul instituţional, cât şi în cel personal, prin experienţa cotidiană se poate realiza schimbarea modului de gândire a seniorilor faţă de viaţa lor, minimalizate fenomenele singurătăţii şi de creştere a sentimentului satisfacţiei, împlinirii, convingerii, că omul ca homo construens poate crea viaţa sa, să realizeze scopurile, intenţiile şi planurile de viaţa, pe care nu le limitează nici vârsta, nici gândirea negativă despre propria bătrâneţe. Cunoştinţele obţinute de-a lungul vieţii, despre sine în lume „îndeplineşte rolul reglatorului de bază a comportamentelor individului, care îi asigură minimumul comfortului psihic‖. Temelia instruirii faţă de sensul vieţii la bătrâneţe este stabilirea aptitudinilor omului faţă de munca eficientă şi constructivă asupra sa prin susţinerea corespunzătoare în tendinţa spre autorealizare, spre împlinirea dezvoltării şi umanităţii.

The long life learning of the elderly is analyzed in a multidimensional way, both in the institutional and the professional context, through the daily experience it is possible to change the way of seniors` thinking towards their lives so to minimize the phenomena of loneliness and increase their feeling of satisfaction, fulfillment, belief that the man like homo can create his life, accomplish his goals, intentions and life plans. The gained knowledge throughout his life, about himself in the world fulfilled the role of the basic regulator of the individual’s behaviors, which ensures the minimum of psychological comfort. The foundation of learning in an adult life is to establish man’s skills towards efficient and constructive work ensuring a proper support in the tendency toward self-realization, to the fulfilment of development and humanity.