Misiunea universității în viziunea pedagogiei sociologice a lui Petre Andrei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
634 8
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-24 08:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.4+378 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Gabriela. Misiunea universității în viziunea pedagogiei sociologice a lui Petre Andrei. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul superior: clasic versus modern , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. II, pp. 74-80. ISBN 978-9975-76-290-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. II, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Misiunea universității în viziunea pedagogiei sociologice a lui Petre Andrei

CZU: 37.015.4+378

Pag. 74-80

Cristea Gabriela
 
Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2020


Rezumat

Petre Andrei, reprezentant al pedagogiei sociologice, definește, în mod special, conceptele de Educație și de Universitate, abordate ca realități sociale, analizate în contextul  societății moderne lansată în România în epoca modernă interbelică, pe fondul afirmării unui ideal cultural și pedagogic național. În definirea și analiza acestor două concepte este utilizat criteriul sociologic al funcției generale înregistrate în cadrul societății. Pe baza acestui criteriu care evidențiată misiunea istorică pe care o îndeplinește Educația și Universitatea.

 Petre Andrei, representative of sociological pedagogy specifically defines the concepts of Education and University, approached as social realities, analyzed in the context of the modern society launched in Romania in the modern inter-war era, against the background of asserting a national cultural and pedagogical ideal. In defining and analyzing these two concepts, the sociological criterion of the general function registered within the society is used. Based on this criterion, the historical mission fulfilled by the Education and the University is highlighted.