Relaţia profesor-elev şi efectele frustrante ale aprecierii şcolare ca fenomen al adaptării psihosociale (incuziunii)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
870 151
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 18:52
SM ISO690:2012
ARSENE, Igor. Relaţia profesor-elev şi efectele frustrante ale aprecierii şcolare ca fenomen al adaptării psihosociale (incuziunii). In: Personalitate şi sport: teorie, metodologie, practică", conferinţă ştiinţifico-practică : Materialele conferinţei ştiinţifico-practice, dedicate campionilor URSS, medaliaţi ai campionatelor Europei la lupte sambo şi judo Vasilii Usic, Valentin Guţu şi Vladimir Şarcanschi, 17 mai 2019, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2019, ediţia a 4-a, pp. 216-224. ISBN 978-9975-56-657-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Personalitate şi sport: teorie, metodologie, practică", conferinţă ştiinţifico-practică
ediţia a 4-a, 2019
Conferința "Personalitate şi sport: teorie, metodologie, practică", conferinţă ştiinţifico-practică"
Chişinău, Moldova, 17 mai 2019

Relaţia profesor-elev şi efectele frustrante ale aprecierii şcolare ca fenomen al adaptării psihosociale (incuziunii)


Pag. 216-224

Arsene Igor
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2020


Rezumat

Conceptul de bază al acestui articol este studiul comparativ al relaţiei profesor-elev şi a efectelor frustrante ale aprecierii şcolare ca fenomen al adaptării psihosociale (incuziunii). Fiind un act ce ţine de sfera relaţiilor interpersonale, actul educativ, eficienţa sa, se decide pe terenul raporturilor concrete zilnice dintre profesor şi elev. În problema relaţiei profesor-elev, pe lîngă o bogată experienţă pozitivă, ce s-a acumulat în decursul anilor, se constată că uneori predomină arbitrarul, practici învechite şi prejudecăţi pe care o atitudine conservatoare le menţine. Relaţia profesor-elev reprezintă principala modalitate de mediere didactică, de ipostaziere a acesteia într-o variantă umană, subiectivă.  

Cuvinte-cheie
Teacher effects, school assessments, relationship, student, frustrating, phenomenon, psychosocial adaptation(incest),

profesor, efecte, aprecieri şcolare, relaţie, elev, frustrant, fenomen, adaptare psihosocială (incuziunii)