Preșcolarizarea – etapă fundamentală în dezvoltarea copilului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
770 79
Ultima descărcare din IBN:
2024-12-07 18:42
SM ISO690:2012
POPA, Maria. Preșcolarizarea – etapă fundamentală în dezvoltarea copilului. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Didactica Învățământului Primar și Preșcolar , 28-29 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 2, pp. 106-108. ISBN 978-9975-76-249-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2018
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018

Preșcolarizarea – etapă fundamentală în dezvoltarea copilului


Pag. 106-108

Popa Maria12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Instituția Preșcolară nr. 3, or. Nisporeni
 
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2020


Rezumat

Ca ființă în devenire, preșcolarul trebuie susținut, îndrumat, ajutat, motivat, educat, încurajat de oamenii din preajma sa, adică părinții, bunicii, educatorii, etc., care prin modelul lor de a fi, aduc un viu exemplu, pe care copilul îl va adapta integral sau parțial. De aceea, rolul celor care au menirea de a crește și a educa este unul major și de o imensă responsabilitate, căci ceea ce se „sădește” în sufletul copilului de vârstă preșcolară sunt roadele pe care le vom culege ulterior peste ani. Nu zadarnic se vorbește despre „cei șapte ani de acasă” pe care îi are sau nu fiecare individ. Deci, etapa preșcolară este „vârsta de aur” care servește drept „temelia” pe care se constituie o personalitate, este perioada când trebuie găsită „cheița” spre sufletul și mentalitatea fiecărui copil, pentru a crește o generație sănătoasă, educată, capabilă să se conformeze oricăror schimbări ale vieții și societății.

 As a bereaved, the preschool must be supported, guided, helped, motivated, educated, encouraged by the people around him, that is parents, grandparents, educators, etc. who, by their model of being, bring a living example that the child will adapt it in full or in part. That is why the role of those who are meant to grow and educate is a major one and a huge responsibility, because what is "sowing" in the prehistoric child's soul is the fruit that we will collect later in years. Not in vain is the "seven years of home" that every individual has or does not have. So, the preschool stage is the "golden age" that serves as the "foundation" on which a person is formed, it is the time when the "queen" must be found to the soul and mentality of each child, in order to grow a healthy, educated, conform to any changes in life and society.

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Preșcolarizarea &ndash; etapă fundamentală &icirc;n dezvoltarea copilului">
<meta name="citation_author" content="Popa Maria">
<meta name="citation_publication_date" content="2018">
<meta name="citation_collection_title" content="Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective">
<meta name="citation_volume" content="Vol. 2">
<meta name="citation_firstpage" content="106">
<meta name="citation_lastpage" content="108">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/Invatamant%20superior_Vol.2_traditii%2C%20valori%2C%20perspective_USTir_2018-106-108.pdf">