Rezolvarea problemelor cu caracter interdisciplinar la Chimia Analitică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
783 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-21 21:07
SM ISO690:2012
CODREANU, Sergiu. Rezolvarea problemelor cu caracter interdisciplinar la Chimia Analitică. In: Probleme actuale ale didacticii ştiinţelor reale: consacrată aniversării a 80-a a profesorului universitar Ilie Lupu, 11-12 mai 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Ediția a II-a Vol.2, pp. 54-58. ISBN 978-9975-76-239-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale didacticii ştiinţelor reale
Ediția a II-a Vol.2, 2018
Conferința "Probleme actuale ale didacticii ştiinţelor reale"
Chişinău, Moldova, 11-12 mai 2018

Rezolvarea problemelor cu caracter interdisciplinar la Chimia Analitică


Pag. 54-58

Codreanu Sergiu
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2020


Rezumat

 În vederea realizării unui învățământ modern, formativ, considerăm procesul de predareînvățare-evaluare interdisciplinară la chimie ca un factor important și determinant. Interrelaționarea cunoștințelor de la diferite discipline de învățământ vor contribui substanțial la educarea studenților chimiști, la formarea și dezvoltarea competențelor specifice chimiei, a unei gândiri logice și flexibile, la o fixare și sistematizare mai bună a cunoștințelor și a capacității lor de aplicare în practică. În acest scop rezolvarea problemelor la chimia analitică necesită o abordarea interdisciplinară a conținuturilor din chimia fizică, chimia organică, chimia anorganică și în special din matematică, care prezintă o provocare și în același timp o necesitate, atât pentru studenți cât și pentru viitorii specialiști din domeniu. Rezolvarea problemelor este necesară în scopul aprofundării cunoştinţelor teoretice în domeniul analizei calitative şi cantitative, pentru obţinerea abilităţilor practice cât şi pentru înţelegerea mai profundă a proceselor și fenomenelor ce decurg în sistemele analizate. Cunoaşterea modalităţilor de aplicare a legilor fundamentale ale chimiei pentru analiza chimică, a aparatului matematic în rezolvarea problemelor expuse, vor duce la dezvoltarea gândirii logice, a creativităţii şi ingeniozităţii viitorului chimist.

In order to achieve a modern, formative education, we consider the process of interdisciplinary teaching-learning-chemistry as an important and determinant factor. The interrelation of knowledge from different disciplines will contribute substantially to the training of chemistry students, to the formation and development of chemistry-specific skills, logical and flexible thinking, to a better fixation and systematization of their knowledge and their ability to apply in practice. To this end, problem solving in analytical chemistry requires an interdisciplinary approach to the content of physical chemistry, organic chemistry, inorganic chemistry, and in particular mathematics, which presents a challenge and, at the same time, a necessity for both students and prospective specialists in the field . Problem solving is necessary in order to deepen the theoretical knowledge in the field of qualitative and quantitative analysis, to obtain practical skills as well as to deepen the understanding of the processes and phenomena that arise in the analyzed systems. Knowing the ways to apply fundamental chemistry laws for chemical analysis, mathematical apparatus to solve exposed problems will lead to the development of the logical thinking, creativity and ingenuity of the future chemist.