Evaluarea inovativă în cadrul cursurilor opţionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
568 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-02 20:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (476)
Organizarea instruirii (523)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Evaluarea inovativă în cadrul cursurilor opţionale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 6(118), pp. 21-23. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583243
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(118) / 2019 / ISSN 1810-6455

Evaluarea inovativă în cadrul cursurilor opţionale

Innovative Assessment in Optional Courses

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583243
CZU: 37.091

Pag. 21-23

Cartaleanu Tatiana
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2020


Rezumat

Articolul se referă la evaluarea sumativă, indiferent de taxonomia competenţelor pe care o are în vizor profesorul atunci când proiectează activităţile. Este indiscutabil că în primplan vor ieşi aspectele competenţei specifice – cunoştinţe, abilităţi, deprinderi existenţiale, capacităţi de învăţare, competenţe de comunicare – sau, mai îngust, ale competenţei lingvistice (conform Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi – lexicală, gramaticală, semantică, fonologică, ortografică, ortoepică). Se discriminează termenii din sfera docimologiei şi a doxologiei: evaluarea formativă şi cea formatoare, evaluarea diagnostică, evaluarea sumativă şi evaluarea certificativă. Se propun variante de conceptualizare a evaluării în perimetrul cursurilor opţionale.

The article refers to summative assessment as such, regardless of the taxonomy of the competences the teacher is targeting when designing the tasks. Doubtlessly, it will be the various aspects of the specific competence, such as knowledge, skills, life skills, learning capabilities, and communicative competences, that will come to the foreground – or, more narrowly, aspects of linguistic competence (which are, according to the Common European Framework of Reference for Languages, vocabulary, grammar, semantics, phonology, orthography, and orthoepy). The author discriminates between terms from the docimology and doxology domains: formative and forming assessment, diagnostic assessment, summative assessment, and certification assessment. Furthermore, variants of conceptualizing assessment through optional courses are proposed.

Cuvinte-cheie
curriculum disciplinar, discipline obligatorii, discipline opţionale, predare-învăţare-evaluare, conținut, proces, produs, evaluare,

subject curriculum, mandatory subjects, optional subjects, teaching/learning/assessment, content, process, product, learning milieu, assessment