Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
568 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-02 20:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (476) |
Organizarea instruirii (523) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Evaluarea inovativă în cadrul cursurilor opţionale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 6(118), pp. 21-23. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583243 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 6(118) / 2019 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583243 | |||||
CZU: 37.091 | |||||
Pag. 21-23 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul se referă la evaluarea sumativă, indiferent de taxonomia competenţelor pe care o are în vizor profesorul atunci când proiectează activităţile. Este indiscutabil că în primplan vor ieşi aspectele competenţei specifice – cunoştinţe, abilităţi, deprinderi existenţiale, capacităţi de învăţare, competenţe de comunicare – sau, mai îngust, ale competenţei lingvistice (conform Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi – lexicală, gramaticală, semantică, fonologică, ortografică, ortoepică). Se discriminează termenii din sfera docimologiei şi a doxologiei: evaluarea formativă şi cea formatoare, evaluarea diagnostică, evaluarea sumativă şi evaluarea certificativă. Se propun variante de conceptualizare a evaluării în perimetrul cursurilor opţionale. |
|||||
Cuvinte-cheie curriculum disciplinar, discipline obligatorii, discipline opţionale, predare-învăţare-evaluare, conținut, proces, produs, evaluare, subject curriculum, mandatory subjects, optional subjects, teaching/learning/assessment, content, process, product, learning milieu, assessment |
|||||
|