Educaţia formală, nonformală şi informală în conturarea stilului existenţial al adolescenţilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1246 107
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 22:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (915)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
SM ISO690:2012
BEȚIVU, Aurelia. Educaţia formală, nonformală şi informală în conturarea stilului existenţial al adolescenţilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 6(118), pp. 11-14. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583232
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(118) / 2019 / ISSN 1810-6455

Educaţia formală, nonformală şi informală în conturarea stilului existenţial al adolescenţilor

Formal, Non-formal, and Informal Education in the Shaping of the Adolescent Lifestyle

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3583232
CZU: 37.015

Pag. 11-14

Bețivu Aurelia12
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2020


Rezumat

Adolescenţa se dovedeşte a fi o vârstă-cheie pentru dobândirea şi menţinerea obiceiurilor pozitive de viaţă. Identificarea a ceea ce percep adolescenţii drept stil existenţial şi explorarea factorilor care determină deciziile lor de implicare sau de evitare a comportamentelor pozitive sau negative ale stilului de viaţă ar putea îmbunătăţi capacitatea pedagogilor de a influenţa alegerile adolescenţilor prin strategii formale, nonformale şi informale şi de a modifica anumite comportamente negative. Pentru adolescenţi, educaţia în contexte formale, nonformale şi informale, într-o perspectivă de învăţare pe tot parcursul vieţii, este de extremă importanţă, deoarece ar trebui să fie una dintre soluţiile pentru îmbunătăţirea stilului lor de viaţă, promovând responsabilitatea pentru sporirea neîntreruptă a propriului lor capital social, intelectual şi cultural

Adolescence is a key age for acquiring and maintaining positive lifestyle habits. Identifying what adolescents perceive as their lifestyle and exploring the factors dictating their decisions to engage in or avoid positive and negative lifestyle behaviors could improve the educators’ ability to influence the adolescents’ choices through formal, non-formal, and informal strategies, and modify negative behaviors. The concept of education in formal, non-formal, and informal contexts in a lifelong learning perspective is crucial for adolescents, because this ought to be one of the solutions intended to improve their lifestyle and to encourage individuals’ responsibility for a constant expansion of their own social, intellectual, and cultural capital.

Cuvinte-cheie
stil de viaţă, adolescenţi, educaţie formală, educaţie nonformală, educaţie informală,

lifestyle, adolescents, formal education, non-formal education, informal education