Îmbunătățirea modalităților de incluziune socială a persoanelor în urma accidentului vascular cerebral bazată pe conceptele de potențial de învățare și de modificabilitate cognitivă Reuven Feuerstein
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
740 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 09:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.614:616.831 (2)
Psihologie socială (960)
Neurologie. Neuropatologie. Sistem nervos (971)
SM ISO690:2012
GLAVAN, Aurelia. Îmbunătățirea modalităților de incluziune socială a persoanelor în urma accidentului vascular cerebral bazată pe conceptele de potențial de învățare și de modificabilitate cognitivă Reuven Feuerstein. In: Vector European, 2019, nr. 3, pp. 139-143. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Îmbunătățirea modalităților de incluziune socială a persoanelor în urma accidentului vascular cerebral bazată pe conceptele de potențial de învățare și de modificabilitate cognitivă Reuven Feuerstein

Improving the modalities of social inclusion of persons after a cerebral vascular accident based on the concepts of learning potential and cognitive changes Reuven Feuerstein

CZU: 316.614:616.831

Pag. 139-143

Glavan Aurelia
 
IMSP Institutul de Medicină Urgentă
 
 
Disponibil în IBN: 29 ianuarie 2020


Rezumat

Funcționalitatea cognitivă optimă asigură desfășurarea eficientă a activităților zilnice și integrarea persoanei în mediul socio economic. Cogniția nu este un concept unitar ci încorporează mai multe domenii cognitive: atenție, memorie, funcții executive, percepție și praxis, limbaj. Funcțiile cognitive sunt afectate ca urmare a producerii unui accident vascular cerebral (AVC), manifestându-se cu o prevalență de 20%  până la 80% post AVC. Ne-am propus o investigație experimentală –utilizarea teoriei Reuven Feuerstein în reabilitarea cognitivă a persoanelor post AVC, astfel depășind situația de dezavantaj social și contribuind la îmbunătățirea calității vieții persoanelor prin incluziunea lor  socială. Principiul învățării mediate s-a dovedit eficient pentru îmbunătățirea capacităților cognitive ale adulților post AVC, fiind o posibilitate de recuperare rapidă și costuri minime.

An optimal cognitive functionality ensures the efficiency of day-to-day activities and a person's integration into the socio-economic environment. Cognitions not a unitary concept but incorporate several cognitive domains: attention, memory, executive functions, perception and praxis, language. Cognitive functions are affected as a result of a stroke, manifested by a prevalence of 20% to 80% after a stroke. We have proposed an experimental investigation -the use of the theory of Reuven Feuerstein in the cognitive rehabilitation of post-stroke individuals, thus overcoming the social disadvantage situation and contributing to improving the quality of life of people through their social inclusion. The principle of mediated learning has proven effective in improving the cognitive abilities of post-stroke individuals, being a quick and cost-effective way of recovering

Cuvinte-cheie
funcții cognitive, accident vascular cerebral (AVC), reabilitare cognitivă, Reuven, Feuerstein, învățare mediată, incluziune socială, Calitatea vieţii,

cognitive functions, stroke, cognitive rehabilitation, Reuven, Feuerstein, mediated learning, social inclusion, quality of life