Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
740 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 09:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.614:616.831 (2) |
Psihologie socială (960) |
Neurologie. Neuropatologie. Sistem nervos (971) |
SM ISO690:2012 GLAVAN, Aurelia. Îmbunătățirea modalităților de incluziune socială a persoanelor în urma accidentului vascular cerebral bazată pe conceptele de potențial de învățare și de modificabilitate cognitivă Reuven Feuerstein. In: Vector European, 2019, nr. 3, pp. 139-143. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 316.614:616.831 | ||||||
Pag. 139-143 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Funcționalitatea cognitivă optimă asigură desfășurarea eficientă a activităților zilnice și integrarea persoanei în mediul socio economic. Cogniția nu este un concept unitar ci încorporează mai multe domenii cognitive: atenție, memorie, funcții executive, percepție și praxis, limbaj. Funcțiile cognitive sunt afectate ca urmare a producerii unui accident vascular cerebral (AVC), manifestându-se cu o prevalență de 20% până la 80% post AVC. Ne-am propus o investigație experimentală –utilizarea teoriei Reuven Feuerstein în reabilitarea cognitivă a persoanelor post AVC, astfel depășind situația de dezavantaj social și contribuind la îmbunătățirea calității vieții persoanelor prin incluziunea lor socială. Principiul învățării mediate s-a dovedit eficient pentru îmbunătățirea capacităților cognitive ale adulților post AVC, fiind o posibilitate de recuperare rapidă și costuri minime. |
||||||
Cuvinte-cheie funcții cognitive, accident vascular cerebral (AVC), reabilitare cognitivă, Reuven, Feuerstein, învățare mediată, incluziune socială, Calitatea vieţii, cognitive functions, stroke, cognitive rehabilitation, Reuven, Feuerstein, mediated learning, social inclusion, quality of life |
||||||
|