Competenţele viitorului: noi provocări pentru consolidarea educaţiei permanente
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
767 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 09:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0 (7573)
Educație (14317)
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Competenţele viitorului: noi provocări pentru consolidarea educaţiei permanente. In: Vector European, 2019, nr. 3, pp. 123-130. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Competenţele viitorului: noi provocări pentru consolidarea educaţiei permanente

Future competences: new challenges for consolidating permanent education

CZU: 37.0

Pag. 123-130

Creangă (Davidescu) Elena
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 ianuarie 2020


Rezumat

Ritmul schimbărilor, progresul ştiinţific şi tehnic solicită eforturi de adaptare socială ce devin eficiente printr-o învăţare continuă. Asimilarea, structurarea, restructurarea cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor, a atitudinilor nu se realizează la vârstele adulte cu aceeaşi uşurinţă şi eficienţă ca la vârstele copilăriei, adolescenţei şi primei tinereţi. Deşi rămân la fel de importante instituţiile şcolare, nu mai deţin monopolul instruirii şi educaţiei. Familia joacă un rol tot mai important în facilitarea accesului la instituţiile educaţionale şi prin mediul stimulativ pe care-l creează. Comunitatea, prin oportunităţile create, joacă de asemenea roluri tot mai importante. În acest articol, vom elucida procesele de instruire a adulţilor, ce diferă semnificativ de cele realizate în învăţământul preuniversitar, dat fiind stadiul dezvoltării intelectuale, interesele epistemice, orizontul cognitiv şi cultural, finalităţile urmărite, capacitatea de mobilizare ş.a. Instruirea adulţilor, ca dimensiune a educației permanente, are anumite caracteristici definitorii şi trebuie să se bazeze pe „opiniile profesioniştilor, asumpţiile filozofice asociate psihologiei umaniste şi teoriile instruirii adulţilor, dezvoltării şi socializării”.

The pace of change, scientific and technical progress calls for social adaptation efforts that become effective through continuous learning. The assimilation, structuring, restructuring of the knowledge, skills and skills, of the attitudes are not realized in the adult ages with the same ease and efficiency as in the ages of childhood, adolescence and early youth. Although school institutions remain as important, they no longer hold the monopoly of education and education. The family plays an increasingly important role in facilitating access to educational institutions and through the stimulating environment it creates. The community, through the opportunities created, also plays increasingly important roles. In this article, we will elucidate the processes of adult education, which differ significantly from those achieved in pre-university education, given the stage of intellectual development, epistemic interests, the cognitive and cultural horizon, the aims pursued, and the ability to mobilize and so on. Adult education, as a dimension of lifelong learning, has certain defining characteristics and must be based on "the opinions of professionals, the philosophical assumptions associated with humanistic psychology and the theories of adult education, development and socialization.

Cuvinte-cheie
educaţie, educaţie permanentă, educaţia adulţilor, competenţe profesionale, educaţia permanentă continuă, meta-competenţele, dezvoltare personală, dezvoltare socială, motivaţia adulţilor pentru învăţare, continuitatea educativă, cunoştinţe, abilităţi, deprinderi existenţiale, capacitatea de a învăţa, competenţă de comunicare, învăţare continuă, educaţia de-a lungul vieţii,

education, lifelong learning, adult education, professional skills, lifelong learning, meta-skills, personal development, social development, adult motivation for learning, educational continuity, knowledge, skills, existential skills, ability to learn, communication competence, lifelong learning, lifelong learning