Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
767 56 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 09:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0 (7573) |
Educație (14317) |
SM ISO690:2012 CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Competenţele viitorului: noi provocări pentru consolidarea educaţiei permanente. In: Vector European, 2019, nr. 3, pp. 123-130. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 37.0 | ||||||
Pag. 123-130 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ritmul schimbărilor, progresul ştiinţific şi tehnic solicită eforturi de adaptare socială ce devin eficiente printr-o învăţare continuă. Asimilarea, structurarea, restructurarea cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor, a atitudinilor nu se realizează la vârstele adulte cu aceeaşi uşurinţă şi eficienţă ca la vârstele copilăriei, adolescenţei şi primei tinereţi. Deşi rămân la fel de importante instituţiile şcolare, nu mai deţin monopolul instruirii şi educaţiei. Familia joacă un rol tot mai important în facilitarea accesului la instituţiile educaţionale şi prin mediul stimulativ pe care-l creează. Comunitatea, prin oportunităţile create, joacă de asemenea roluri tot mai importante. În acest articol, vom elucida procesele de instruire a adulţilor, ce diferă semnificativ de cele realizate în învăţământul preuniversitar, dat fiind stadiul dezvoltării intelectuale, interesele epistemice, orizontul cognitiv şi cultural, finalităţile urmărite, capacitatea de mobilizare ş.a. Instruirea adulţilor, ca dimensiune a educației permanente, are anumite caracteristici definitorii şi trebuie să se bazeze pe „opiniile profesioniştilor, asumpţiile filozofice asociate psihologiei umaniste şi teoriile instruirii adulţilor, dezvoltării şi socializării”. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, educaţie permanentă, educaţia adulţilor, competenţe profesionale, educaţia permanentă continuă, meta-competenţele, dezvoltare personală, dezvoltare socială, motivaţia adulţilor pentru învăţare, continuitatea educativă, cunoştinţe, abilităţi, deprinderi existenţiale, capacitatea de a învăţa, competenţă de comunicare, învăţare continuă, educaţia de-a lungul vieţii, education, lifelong learning, adult education, professional skills, lifelong learning, meta-skills, personal development, social development, adult motivation for learning, educational continuity, knowledge, skills, existential skills, ability to learn, communication competence, lifelong learning, lifelong learning |
||||||
|