Geneza competenţei de relaţionare în sistemul relaţiilor sociale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
837 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 17:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.6 (1028)
Psihologie socială (960)
SM ISO690:2012
COZĂRESCU, Mihaela, CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Geneza competenţei de relaţionare în sistemul relaţiilor sociale. In: Vector European, 2019, nr. 3, pp. 120-123. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Geneza competenţei de relaţionare în sistemul relaţiilor sociale

Genesis ofrelating competence in the social relationship system

CZU: 316.6

Pag. 120-123

Cozărescu Mihaela1, Creangă (Davidescu) Elena2
 
1 Universitatea din Bucureşti,
2 Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 ianuarie 2020


Rezumat

Din perspectiva cercetării cadrului teoretic definim competenţa de relaţionare ca interferenţă semnificativă a valorilor relevante comunicării sociale (empatie, ascultare activă, autocontrolul emoţiilor, prevenirea comportamentului deviant, gestionarea grupului şi formarea deprinderilor de viaţă, etc.), rezultate din sensibilitatea profesională şi integrate în conduita deontologică, care devin funcţionale prin intuiţie socială şi raţionamente pedagogice de transpunere mentală în subiectivitatea educaţilor, necesară pentru înţelegerea conduitei comunicative, reacţionarea flexibilă, adaptarea cu succes în diverse situaţii de interacţiune socială din contextul profesional.

From the perspective of researching the framework of construction and development of the professional training curriculum of social educators, we define the competence of relation as significant interference of the values relevant to social communication (empathy, active listening, self-control of emotions, prevention of deviant behavior, group management and formation of life skills, etc. .), results from the professional sensitivity and integrated into the deontological conduct, which become functional through social intuition and pedagogical reasoning of mental transposition into the subjectivity of the educated, necessary for understanding the communicative behavior, flexible reaction, successfully adapting to different situations of social interaction in the professional context.

Cuvinte-cheie
competență de relaționare, competenţă socială, societatea, tip de comportament, empatie, ascultare activă, autocontrolul emoţiilor, prevenirea comportamentului deviant,

relational competence, Social competence, society, type of behavior, empathy, active listening, self-control of emotions, prevention of deviant behavior