Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
721 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-12 12:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
14(498)+14(410) (1) |
Sisteme filosofice. Concepții, orientări, curente, școli filosofice (98) |
SM ISO690:2012 NEGRU, Nicolae. Modelul cognitiv Blaga – Popper. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 167-171. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 14(498)+14(410) | ||||||
Pag. 167-171 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În cercetarea propusă se efectuează o analiză comparativă a două concepţii – cea a filosofului englez Karl R. Popper (1902-1994) şi cea a filosofului român Lucian Blaga (1895 – 1961). Aceşti gânditori au lansat ideea unui nou model de cunoaştere, care ne-ar ajuta să stabilim şi să conturăm un eventual model al eficientizării procesului de creaţie ştiinţifică, de avansare în cunoaştere, de descoperire a noului, de progres sub aspect cognitiv, în ultimă instanţă. |
||||||
Cuvinte-cheie falsificabilitate, coroborare, problematizare, metodă dogmatică, minus-cunoaştere, intelect en-static, intelect ec-static, mister, falsifiability, corroboration, problematization, dogmatic method, minus-knowledge, instatic intellect, ecstatic intellect, mystery |
||||||
|