Дмитрий Киценко. две пьесы последних лет для струнного оркестра: поэтика ≪Музыки дня и ночи≫
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
717 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 10:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.16.04:781.61 (2)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274)
SM ISO690:2012
КОЧАРОВА, Галина. Дмитрий Киценко. две пьесы последних лет для струнного оркестра: поэтика ≪Музыки дня и ночи≫. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 13-20. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Дмитрий Киценко. две пьесы последних лет для струнного оркестра: поэтика ≪Музыки дня и ночи≫

Dmitri Chițenco. două piese pentru orchestra cu coarde din ultimii ani: poetica tematicii „Muzica zilei și nopții”

Dmitry Kitsenko. two pieces of the recent years for string orchestra: poetics of „music for day and night”

CZU: 785.16.04:781.61

Pag. 13-20

Кочарова Галина
 
Академия Музыки, Театра и Изобразительных Искусств
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2020


Rezumat

Articolul este dedicat creaţiei compozitorului Dmitri Chițenco și prezintă analiza a două piese (din patru) pentru orchestră cu coarde care au apărut în ultimii ani – „Fantasia Diatonica” și „Lux Aeterna”. Aceste două miniaturi au titluri aparte, fiecare reprezentând o idee programatică, ultima conținând și un epigraf bazat pe poezia omonimă a lui K. Slucevski. Ambele piese sunt realizate într-o formă audiovizuală și tratează tematica „muzica zilei și nopții”, ceea ce le unește într-un fel de ciclu – diptic de tablouri audiovizuale. Sub aspect de gen şi concept general, autoarea propune atât ideile proprii cât și opiniile compozitorului. Analiza concepţiei de imagini este însoțită de investigarea unor metode de dezvoltare muzical-dramaturgică.

This article is dedicated to the creation of Dmitry Kitsenko for string orchestra and presents the analysis of the two pieces of four that have appeared in recent years. These two miniatures have titles, each representing a programmatic idea: Diatonic Fantasy and Lux Aeterna (the last one also has an epigraph based on K. Sluchevsky’s homonymous poetry). Both miniatures also are made in an audiovisual form and deal with a theme of „day and night music” that unites them as a kind of diptych of audiovisual pictures. In aspects of genre and general concept, the author proposes both her own ideas and composer’s views. The analysis of the image conception is accompanied by the investigation of methods of the musical-dramaturgical development.

Cuvinte-cheie
Dmitri Chițenco, orchestră cu coarde, diptic audiovizual, „Fantasia Diatonica”, „Lux Aeterna”, K. Slucevski, idee programatică, formă audiovizuală, „muzica zilei și nopții”, concept ecologic,

Dmitry Kitsenko, string orchestra, the audiovisual diptych, Diatonic Fantasy, Lux Aeterna, K. Sluchevsky, a programmatic idea, the audiovisual form, „music for the day and night”, ecological conception