Sistemul formelor muzicale in Tratatul despre inalta compoziție muzicală a lui A. Reicha
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
554 5
Ultima descărcare din IBN:
2022-06-27 18:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
781.5+781.6+78.071.1(437.1/.2) (1)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
MELNIC, Victoria. Sistemul formelor muzicale in Tratatul despre inalta compoziție muzicală a lui A. Reicha. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 6-12. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Sistemul formelor muzicale in Tratatul despre inalta compoziție muzicală a lui A. Reicha

The system of musical forms in A. Reicha’s Traite de haute composition musicale

CZU: 781.5+781.6+78.071.1(437.1/.2)

Pag. 6-12

Melnic Victoria
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2020


Rezumat

Articolul ce urmează este consacrat descrierii și analizei componentelor sistemului formelor muzicale din „Traité de haute composition musicale” (1824-1826) de A. Reicha. Din acest sistem fac parte principalele forme utilizate în practica muzicală a timpului: formă bipartită mare (care corespunde, de fapt, formei de sonată), forma tripartită mare, rondo, variațiunile, forma liberă sau fantezia, menuetul, introducția și preludiul. Un mare interes prezintă observaţiile autorului referitor la fenomenul creativității, meditând asupra procesului de naștere a ideilor muzicale, reflectând despre expunerea și dezvoltarea acestora. Pe lângă teoria formelor propriu-zisă, în partea a X-a din „Tratat” găsim și câteva capitole în care Reicha își împărtășește viziunea asupra stării actuale a muzicii europene, dar și pune în discuție unele probleme care nu au fost abordate anterior în tratate similare. Aceste capitole demonstrează orizontul foarte vast al intereselor autorului, atitudinea lui nonconformistă vizavi de multe fenomene, gândirea creativă și căutarea neobosită a noutăților care ar fi putut îmbogăți arsenalul mijloacelor de expresie ale muzicii.

The article is devoted to the description and analysis of the components of the system of musical forms in A. Reicha’”Traité de haute composition musicale” (1824-1826). This system includes the main forms used in the musical practice of the time: large binary form (which actually corresponds to the sonata form), large ternary form, rondo, variations, fantasy form, minuet, introduction and prelude. Of great interest are the author’s observations regarding the phenomenon of creativity, meditating on the process of birth of musical ideas, reflecting on their exposure and development .In addition to the theory of musical forms in Part 10 of the Treatise, we find several chapters in which Reicha shares his vision on the current state of European music, but also discusses some issues that have not been addressed previously in similar treatises. These chapters demonstrate the very broad horizon of the author’s interests, his nonconformist attitude to many phenomena, his creative thinking and his relentless pursuit of news that could enrich the arsenal of music expression.

Cuvinte-cheie
A. Reicha, dezvoltare, formă bipartită mare, formă muzicală, idee muzicală,

A. Reicha, development, large binary form, musical forms, musical idea